به گزارش ایران دکونومی، ​اپلیکیشن «بلوبانک» عصر روز گذشته (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) دچار اختلال شده بود و کاربران به حساب‌های کاربری خود دسترسی نداشتند.

این اختلال چند ساعت ادامه داشت و بلوبانک در ساعت ۲۰ در کانال‌های اطلاع‌رسانی خود از جمله شبکه اجتماعی ایکس، تلگرام و اینستاگرام، اختلال پیش آمده در اپلیکیشن بلو و بلوکارت را تأیید و از این بابت از کاربران غذرخواهی کرد.

در متن این پیام گفته شده بود که «در حال حاضر دسترسی به اپلیکیشن بلو و بلوکارت با اختلال روبه‌رو شده است.
بابت مشکل پیش آمده، از شما عذرخواهی می‌کنیم.»

و در نهایت از صبر و تحمل کاربران تشکر شده بود.

ساعت 21:23 پست دیگری منتشر و اعلام شد که مشکلی برای استفاده از بلوکارت وجود ندارد و اختلال پیش‌آمده برطرف شده است. مجدداً از کاربران عذرخواهی کرده و نوشته شده بود که به‌زودی امکان دسترسی به اپلیکیشن بلو نیز فراهم خواهد شد.

ساعت 00:14 نیمه شب یکشنبه (۱۳ خرداد) با انتشار پست جدیدی، از امکان دسترسی به اپلیکیشن بلو خبر دادند و برای اختلال به وجود آمده، عذرخواهی کرده و گفتند که درباره جزییات وضعیت پیش‌آمده، به زودی به شما گزارش خواهیم داد.

به‌روزرسانی (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)

روابط عمومی بلوبانک توضیح داد: «روز شنبه اپلیکیشن بلو و بلوکارت به دلیل نوسانات برق در سرویس‌دهنده به مرکز داده‌های بلو (سامانتل) به‌طور موقت از دسترس خارج شدند که در نتیجه این اختلال، کاربران برای ساعاتی نتوانستند از بلو سرویسی دریافت کنند. تیم فنی بلو از همان دقایق ابتدایی، تلاش خود را برای رفع مشکل پیش‌آمده آغاز کرد. در نتیجه این تلاش‌ها، در مرحله اول مشکلات مربوط به بلوکارت، برطرف شد و امکان استفاده از آن در دستگاه‌های خودپرداز، POS و غیره فراهم شد. در نهایت و در مرحله دوم، اپلیکیشن بلو نیز به مسیر بازگشت و در اختیار کاربران قرار گرفت.»

در ادامه روابط عمومی بلو، ضمن عذرخواهی از کاربران بابت مشکل پیش‌آمده، اعلام کرد: «بلو خود را محافظ داده‌های مشتریان می‌داند‌ و به اطلاع می‌رساند در حال حاضر سرویس بلو همچون سال‌های اخیر، پایدار است و تیم فنی و امنیت بلوبانک سامان در تلاش است که بر اساس درس‌آموخته‌های خود ازین اتفاق، مشکلات احتمالی آینده را پیش‌بینی کرده و تجربه بهتری برای کاربران خود بسازد.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array