به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، برخی از خریداران هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro اپل از مشکلات بی‌شمار جسمی که این گجت برایشان به‌وجود آورده شکایت می‌کنند.

با اینکه این هدست توسط اپل به‌گونه‌ای طراحی شده که توانایی عملکرد پیشرفته و باکیفیت و مدیریت فعالیت‌های سنگین را با یک‌بار شارژ در طی 2 ساعت داشته باشد؛ اما تمام این امکانات و نوآوری‌ها باز هم توجیهی برای نقص‌ها و ضعف‌های این گجت پوشیدنی نمی‌باشند.

هدست ویژن پرو

Vision Pro باعث بروز چه مشکلاتی در کاربران شده است؟

بسیاری از خریداران اولیه هدست Vision Pro در مصاحبه با خبرگزاری MarketWatch و همچنین با انتشار نقدهای خود از این دستگاه در شبکه اجتماعی Reddit از سردرد، گردن‌درد و کبودی چشم به دلیل استفاده طولانی‌مدت از این هدست خبر داده‌اند.
به گفته این کاربران نحوه قرارگیری هدست اپل و وزن سنگین آن روی سر و صورت باعث بروز این مشکلات شده است و نقطه درد مداومی را برای آنها به وجود آورده است. البته این افراد تأکید کرده‌اند با تمام این مشکلات همچنان طرفدار “کامپیوتر فضایی” اپل هستند اما خواستار بهبود طراحی این محصول در نسل بعدی نیز می‌باشند.

یکی از کاربران که در ماه فوریه این هدست 3500 دلاری را تهیه کرده بود می‌گوید پس از یک ساعت استفاده مدوام از هدست Vision Pro هر دو چشم او دچار کبودی شده است. همچنین یکی دیگر از کاربران می‌گوید هدست اپل در مقایسه با هدست‌های دیگر موجود در بازار “به‌راحتی روی سر قرار نمی‌گیرد” و وزن سنگین آن باعث گردن‌درد و فشار شدید بر روی گونه‌ها خواهد شد.

یکی دیگر از متخصصین حوزه واقعیت مجازی در دانشگاه استنفورد می‌گوید هدست Vision Pro معادل “بستن یک کامپیوتر همه‌جانبه بر روی صورت شماست”! به گفته او استفاده بیش‌ازحد از هر هدستی، نه فقط Vision Pro اپل، در طولانی‌مدت منجر به ایجاد مشکلاتی از قبیل آشفتگی، حواس‌پرتی از دنیای واقعی و بیماری “شبیه‌ساز زدگی” (مانند حرکت‌زدگی) خواهد شد.

یکی از کاربران این هدست که از قضا جراح پلاستیک در بیمارستان نیوجرسی نیز می‌باشد از سردردهای شدید ناشی از هدست Vision Pro شکایت کرده است. او گفته پس از 2 ساعت بر سر داشتن این هدست در حین عمل جراحی، از شدت سردرد کلافه شده و همه کاربران قطعاً پس از مدتی احتیاج دارند از این دستگاه فاصله گرفته و به سر، گردن و چشمان خود استراحت بدهند.

اپل در واکنش به این شکایات اظهارنظر خاصی نکرده و مجدداً دستورالعمل‌های استفاده از این هدست را برای این خبرگزاری ارسال کرده است. به گفته این کمپانی کاربران باید هر 20 تا 30 دقیقه هدست Vision Pro را از سر و صورت خود جدا کرده و درصورت ناخوش‌احوالی و بروز سردرد استفاده را متوقف کرده و به خود استراحت بدهند.

به‌صورت کلی واکنش‌های کاربران و کارشناسان به هدست واقعیت ترکیبی اپل بسیار ضدونقیض بوده و اپل نتوانسته 100% رضایت افراد را به دست آورد. درحالی‌که بسیاری از افراد مانند مارک زاکربرگ باور دارند هدست‌های متا با قیمتی بسیار کمتر از Vision Pro عملکرد بسیار بهتری را به‌نمایش می‌گذارند؛ برخی از متخصصین توصیه کرده‌اند که کاربران عادی علاقه‌مند به این تکنولوژی بهتر است منتظر نسخه‌های سبک‌تر و اقتصادی‌تر این هدست در آینده بمانند.

منبع: MarketWatchMacDailyNews

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array