به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بنیان‌گذاران صندوق سرمایه‌گذاری رمزارزی شکست خورده ثری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) به اختصار 3AC، سو ژو (Su Zhu) و کایل دیویس (Kyle Davies)، بر سر راه‌اندازی و ترویج پلتفرم دارایی دیجیتال جدید خود، اوپن اکسچنج (Open Exchange) یا همان OPNX، بدون مجوز محلی مورد نیاز در دبی، با مشکل جدیدی مواجه شده‌اند.

طبق گزارشی که در بلومبرگ منتشر شده است، سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی دبی (VARA) یک اخطار کتبی به ژو و دیویس به همراه دو مدیر دیگر OPNX ارسال کرده است. VARA در بیانیه‌ای به بلومبرگ اعلام کرد که همچنان در حال بررسی فعالیت‌های صرافی است و گزارش‌ها اطمینان داده است که اقدامات اصلاحی علیه این شرکت به دلیل نقض قوانین انجام خواهد شد.

طبق گزارش‌ها، رگولاتور ادعا کرد که OPNX در بازاریابی صرافی در کشور از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بدون ایجاد محدودیت‌های تضمین شده برای ساکنان دبی و امارات متحده عربی مشغول بوده است. VARA اولین بار این صرافی را در ماه فوریه (بهمن 1401) از طریق تبلیغات بازاریابی خود برای جذب مشتریان حتی قبل از راه‌اندازی آن کشف کرد.

OPNX

آخرین توبیخ کتبی VARA پس از دو اخطار توقف از سوی مقامات در ماه‌های فوریه و مارس (بهمن و اسفند 1401) صادر شد. VARA گفت که علی‌رغم این اخطارها، آنها پاسخی از OPNX دریافت نکردند و تنها چند روز پس از راه‌اندازی آن در 4 آوریل (15 فروردین 1402)، «هشدار سرمایه‌گذار و بازار» را علیه صرافی صادر کردند.

راه‌اندازی OPNX و ارتباط آن با بنیان‌گذاران سابق 3AC یک نقطه بحث در صنعت کریپتو بوده است. جامعه کریپتو از دیدن زو و دیویس مبهوت شد که برای یک سری جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند، حتی اگر سقوط 3AC تحت بررسی هستند.

ژو و دیویس از هرگونه ارتباط بیشتر با OPNX فاصله گرفته‌اند و طبق گزارش‌ها به بلومبرگ گفته‌اند که «در حالی که من و کایل در ارائه ایده‌های اولیه برای OPNX کمک کردیم، لزلی (Leslie) مدیرعامل است و ما درگیر امور روزمره نیستیم. ”

ارتباط OPNX با بنیانگذاران سابق 3AC کمکی به تلاش‌های جمع‌آوری کمک نکرده است. در 24 آوریل (4 اردیبهشت 1402)، لزلی لمب (Leslie Lamb)، مدیر عامل OPNX، پس از اینکه برخی از آنها از این سرمایه‌گذاری عقب‌نشینی کردند، چندین شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در توییتر مورد انتقاد قرار داد. صرافی قبلاً ادعا کرده بود که توسط شرکت‌هایی مانند اپ ورکز (AppWorks)، گروه بین‌الملل ساسکوئه هانا (Susquehanna International Group)، دی‌آردابلیو ونچر کپیتال (DRW Venture Capital)، میاکس گروپ (MIAX Group)، بانک بین‌الملل تجار چین (China Merchants Bank International) و توکن بی کپیتال (Token Bay Capital) حمایت می‌شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array