به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس تجزیه و تحلیل جدیدی که پلتفرم تحلیلی کوین گکو (CoinGecko) منتشر کرده است، هوش مصنوعی (AI)  برنده بی‌ چون و چرای نبرد جویندگان کار است. از سال 2020 تا 2022، جستجو برای «مشاغل مرتبط با هوش مصنوعی» و «شغل‌های مرتبط با رمزارزها» تقریباً نزدیک به هم بود و حتی در نوامبر 2021 (آبان 1400) همزمان با رسیدن بیت کوین به رکورد تاریخی 69000 دلار، رمزارزها و در راس آن، مشاغل مربوط با بیت‌کوین پیشتاز بودند.

همزمان با افزایش پذیرش و علاقه عموم به فناوری‌های وب 3 و ارزهای دیجیتال، رونق بازار کریپتو در سال 2022 تعداد متقاضیان کار در این حیطه را افزایش داد. حداقل می‌توان ادعا کرد که چنین علاقه‌ای در جستجوهای گوگل به وضوح مشخص بود. ولی پس از راه‌اندازی ChatGPT در نوامبر 2022، جستجو برای “شغل‌های هوش مصنوعی” به شدت افزایش یافت. کوین گکو در گزارش خود مدعی شده است که علاقه جستجو برای «شغل‌های هوش مصنوعی» تقریباً ۴ برابر بیشتر از «شغل‌های رمزارزها» است، چرا که به تازگی صنایع و جویندگان کار بیشتر تمرکز خود را به بخش هوش مصنوعی معطوف کرده‌اند.

مشاغل هوشمند

بر اساس این مطالعه، جستجوی “مشاغل هوش مصنوعی” در بالاترین سطح سال 2023 تقریباً پنج برابر بیشتر از تعداد جستجوهای “شغل‌های رمزارزی” بود. این اختلاف در ماه جولای چهار برابر بود.

این گزارش نشان می‌دهد که قبل از ثبت بالاترین قیمت بیت‌کوین، جستجوی «شغل‌های هوش مصنوعی» با اختلاف ۳ به ۱ بر مشاغل مرتبط با رمزارزها برتری داشت. ولی بعد از اینکه بیت کوین به 69000 دلار رسید، جستجو برای «شغل‌های رمزارزی» در دو نوبت هوش مصنوعی را پشت سرگذاشت.

گفتنی است که کوین گکو از یک سیستم امتیازدهی و رتبه‌بندی برای سنجش سطح “علاقه جستجو” استفاده کرده است که داده‌های موتور سرچ گوگل از سراسر جهان را در نظر می‌گیرد. در میان یافته‌های دیگر تحلیلگران، سنگاپور بالاترین رتبه‌ علاقه جستجوی کلمات کلیدی «مشاغل هوش مصنوعی» و «مشاغل رمزارزی» را در بین همه کشورها داشته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array