جنجال میان توییتر و رقیب تازه از راه رسیده‌اش Threads تمامی ندارد! به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، مدیرعامل تازه منصوب شده این شبکه اجتماعی، لیندا یاکارینو، اخیراً اخبار مبتنی بر کاهش ترافیک استفاده کاربران از توییتر به دلیل راه‌اندازی پلتفرم Threads را انکار کرده است.
اما با توجه به اقدام اخیر توییتر، به‌نظر می‌رسد مسئولین این کمپانی نگران عملکرد و جلب توجه‌ کاربران توسط Threads هستند.

پلتفرم Threads، محصولی از کمپانی متا، هفته گذشته به جهان عرضه شد و موفق شد در همین مدت کم به رکورد بیش از 100 میلیون کاربر دست یابد. در طی یکی دو روز گذشته، کاربران از مسدود شدن لینک‌های این پلترم در توییتر خبر داده‌اند.
بر اساس گزارش کاربران، جستجو برای پست‌های Threads در توییتر و یافتن پروفایل کاربران عملاً غیرممکن است.

Threads

بر اساس تصویر بالا، یکی از متخصصان تکنولوژی به نام اندی بایو، هنگام جستجو برای عبارت “url:threads.net” متوجه شد که توییتر هیچ نتیجه‌ای را نمایش نمی‌دهد. در حالت عادی، توییتر باید در نتیجه این جستجو توییت‌های حاوی لینک Threads را نمایش می‌داد و با توجه به موج اخیر، تعداد توییت‌هایی که حاوی لینک پلتفرم رقیب هستند، اصلاً کم نخواهد بود!

با توجه به اینکه از زمان تصاحب کمپانی توییتر توسط ایلان ماسک در سال گذشته، این کمپانی به درخواست اصحاب‌رسانه برای پاسخگویی به سؤالات حاضر نمی‌شود، مشخص نیست که دقیقاً از چه زمانی لینک‌های مربوط به Threads در توییتر مسدود شده‌اند.

البته شایان ذکر است که این اولین باری نیست که ماسک دسترسی به لینک‌های یک پلتفرم رقیب را مسدود می‌کند. ماسک در گذشته دسترسی به یکی دیگر از رقبای خود، پلتفرم گفتگوی Substack Notes را نیز محدود کرده بود.

شکوفایی Threads، نابودی توییتر

با این وجود، اختلاف میان ایلان ماسک و مارک زاکربرگ در روزهای اخیر بسیار بالا گرفته و منجر به تشدید رقابت در میان این دو شده و کار حتی به توهین‌های مستقیم و غیرمستقیم میان این دو نیز رسیده است!
اما از طرفی، لیندا یاکارینو تصمیم به گرفتن موضع متعادل‌تری گرفته است. او با توییت‌های اخیر خود، افت ترافیک کاربری در توییتر را تکذیب کرده و نوشته اتفاقاً به دلیل بازگشت آژانس‌های تبلیغاتی و انتشار مجدد آگهی‌ها، ترافیک توییتر از قبل بیشتر هم شده است!

اما براساس گزارش روزنامه CNBC، آمارهای تحلیلی حاکی از آن هستند که در دو روز ابتدایی انتشار Threads ترافیک توییتر تقریباً 5% کاهش یافته است. همچنین در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، ترافیک توییتر شاهد افتی 11% بوده است.
با توجه به این گزارشات آماری، توییت‌های اخیر لیندا یاکارینو به‌نظر بحث‌برانگیز می‌رسند.

با اینکه پلتفرم Threads با اتکا بر کاربران اپلیکیشن مادر خود، یعنی اینستاگرام موفق به ثبت رکورد فوق‌العاده جذب بیش از 100 میلیون کاربر در کمتر از یک هفته شده است؛ اما با این وجود هنوز مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار جدیدترین دستاورد متا خواهد بود.
همانطور که آدام موسری در پست Threads خود بیان کرده بود، مسئله اصلی “جذب کاربران” نیست، بلکه “نگهداری و ترغیب آنها به فعالیت در این شبکه اجتماعی نوپا” است.

چنین اتفاق مشابهی برای یکی دیگر از رقبای توییتر افتاده بود. سال گذشته، پلتفرم اوپن‌سورس Mastodon موفق به جذب 2.5 میلیون کاربر فعال ماهانه شده بود، اما در سال میلادی جاری این عدد به 1.9 میلیون کاربر کاهش یافته است.

منبع: Techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array