به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بلاکچین لایه 1 ترا به منظور محافظت از کاربران در برابر کلاهبرداری‌های فیشینگ مداوم بر روی پلتفرم، وب سایت خود را به طور موقت تعطیل کرده است.

ترا رسماً در تاریخ 22 آگوست (31 مرداد) در X (توئیتر سابق) اعلام کرد: دامنه‌های ترا مانی (Terra money) با موفقیت مسدود شده‌اند تا از کلاهبرداری‌های فیشینگ بیشتر کاربر جلوگیری شود، اما حل و فصل کامل آن هنوز در حال انجام است.

ترا به همه کاربران توصیه کرد تا زمانی که بنیاد یک اخطار رسمی کاملاً واضح از این حساب ارسال نکند، از درگیر شدن با سایت‌های تحت دامنه فوق خودداری کنند.

ترا افزود: “تیم ما به طور شبانه روزی برای اصلاح این مشکل کار می‌کند، اما ما با تاخیرهایی در برخی از پاسخ‌های شخص ثالث مواجه شده‌ایم.”

در این اطلاعیه، ترا همچنین به برخی از آخرین جزئیات و به‌روزرسانی‌ها در مورد کیف پول چند زنجیره‌ای استیشن ولت (Station Wallet) خود اشاره کرد که به کاربران اجازه می‌دهد به برنامه‌های غیرمتمرکز در شبکه‌های بلاچین پلتفرم‌های مختلف از جمله ترا، جونو (Juno) و کوجیرا (Kujira) دسترسی داشته باشند.

در 21 آگوست (30 مرداد)، استیشن ولت به‌روزرسانی‌های قابل توجهی را در مورد کیف پول برای افزایش ایمنی و امنیت کاربران خود منتشر کرد. استیشن ولت از کاربران خواست تا زمانی که کیف پول ایمنی آنها را تأیید نکند از استفاده از برنامه‌های دسکتاپ و تلفن همراه استیشن خودداری کنند. در این اطلاعیه آمده است: «به محض به‌روزرسانی، اطلاعیه درج خواهد شد».

استیشن ولت همچنین چندین لینک به برنامه‌های افزودنی و برنامه‌های مرورگر به‌روز شده ارائه می‌دهد که به کاربران اجازه می‌دهد با کیف پول تعامل داشته باشند.

سایت

این مسدود شدن مدت کوتاهی پس از اینکه وب سایت ترا در آخر هفته توسط هکرهایی که سعی در کلاهبرداری از کاربران از طریق حملات فیشینگ داشتند، در معرض خطر قرار گرفت. ترا در ابتدا هشداری را برای کاربران در 19 آگوست (28 مرداد) ارسال کرد و از کاربران خواست تا زمانی که به‌روزرسانی‌های بعدی منتشر نشود، با هیچ سایتی با دامنه Terra money تعامل نکنند. ترا سپس هشدار مشابهی را روز بعد، در 20 آگوست (29 مرداد) منتشر کرد.

لطفاً با هیچ سایتی با دامنه terra money تعامل نکنید تا زمانی که به‌روزرسانی دیگری را ارائه کنیم.
اگرچه سایت‌ها دوباره آنلاین می‌شوند، تیم همچنان در تلاش است تا دسترسی کامل به دامنه را تضمین کند.

— ترا ارائه شده توسط لونا (@terra_money) 19 آگوست 2023

جدیدترین مشکلاتی که ترا را تهدید می‌کند، بیش از یک سال پس از سقوط نسخه قبلی اکوسیستم دیجیتال ترا در می 2022 (اردیبهشت 1401) رخ می‌دهد. این رویداد 40 میلیارد دلار از اکوسیستم رمزارزی را از بین برد و با سقوط استیبل کوین الگوریتمی UST، یک سرایت گسترده در صنعت ایجاد کرد.

علیرغم تمام شکست‌ها، بخشی از جامعه ترا به رهبری دو کوان، بنیانگذار ترا، تصمیم گرفتند که بمانند و روی احیای پروژه کار کنند. مشتاقان متعاقباً ترا 2.0 را با وعده کمک به بازیابی وجوه از دست رفته راه اندازی کردند.

طبق داده‌های کوین‌گکو (CoinGecko)، ارزش بازار ترا (LUNA) در زمان نگارش این مقاله به 152.7 میلیون دلار می‌رسد. این توکن در بحبوحه اخبار مربوط به آخرین هک پول ترا به طور قابل توجهی سقوط کرده است و طی هفت روز گذشته 22 درصد از دست داده است. این توکن نیز در سال گذشته بیش از 70 درصد کاهش یافته است.

سایت

برخی از ناظران صنعت آنلاین به دلیل سابقه طولانی مشکلات آن نسبت به کسانی که تحت تأثیر آخرین مسائل در ترا قرار گرفته اند ابراز همدردی نکرده‌اند.

یکی از ردیتر (Redditor) در موضوعی که در مورد آخرین هک Terra money بحث می‌کرد، نوشت: “اگر دامنه terra.money دارید، شایسته هک شدن هستید” کاربر دیگری در ردیت گفت: “اگر هنوز در اکوسیستم ترا هستید، من با شما همدردی کمی دارم”

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array