اهل سفر هستید؟ می‌خواهید از یک فروشگاه بین‌المللی آنلاین خرید کنید و چنین امکانی برایتان فراهم نیست؟ شاید وقت آن رسیده که به شبکه بانکی جهانی متصل شوید که یکی از اساسی‌ترین نیازهای امروزی است.

به گزارش ایران دکونومی؛ کارت‌های اعتباری همچون مسترکارت مسافرتی (MasterCard) امکانات گسترده‌ای اعم از دسترسی به منابع ارزی در خارج از کشور، دریافت وجه نقد در کشورهای خارجی جهت مسافرت‌های کاری، تحصیلی و تفریحی را فراهم می‌سازد. با مسترکارت امکان انواع پرداخت مالی از دانشگاهی تا فروشگاهی و آنلاین برایتان مقدور و میسر می‌شود.

مسترکارت مسافرتی

مسترکارت یک کارت اعتباری معتبر و بین‌المللی است که تعداد بسیار زیادی نمایندگی در کشورهای مختلف داشته و رتبه اول مبادلات مالی جهانی را دارد. در واقع مسترکارت مشهورترین شبکه تبادل اطلاعات بانکی در دنیاست و هدف آن ایجاد ارتباط و هماهنگی بین کارت‌های بانکی کشورهاست.

به عبارتی مسترکارت یک واسطه است بین فروشنده‌ای که حساب بانکی خود را به سیستم مسترکارت متصل کرده و خریداری که کارت بانکی مسترکارت دارد. البته مستر کارت بانک نیست و صرفاً شبکه‌ای است که به شکل جهانی فعالیت می‌کند.

مسترکارت چه مزایایی دارد؟

  • دریافت وجه نقد از دستگاه‌های خودپرداز (ATM) در بیشتر کشورهای جهان
  • انتقال پول از شعب ارزی بانک‌های بین‌المللی، صرافی‌ها و بانک‌های اینترنتی
  • تبادل مالی با شرکت‌های بین‌المللی 
  • در هر نقطه از دنیا قابل قبول است. در هر هتل و رستوران در دنیا می‌توانید از آن استفاده کنید.
  • امکان خرید از پایانه‌های فروشگاهی (POS) بین‌المللی
  • کارمزدهای کم و دریافت صورت حساب روزانه و رایگان
  • داشتن سفر راحت بدون همراه داشتن پول نقد
  • دریافت بیمه رایگان سفر
  • امن‌ترین راه برای نگهداری سرمایه خود در سفر

مسترکارت چه معایبی دارد؟

با وجود تمامی مزایای ذکر شده در بالا، به دلیل برخی محدودیت‌ها، امکان دسترسی به کارت‌های مالی جهانی همچون مسترکارت مسافرتی در ایران دشواری‌های زیادی دارد و به دلیل این محدودیت‌ها، برخی از مؤسسات و شرکت‌ها در ایران، اقدام به صدور مستر کارت از طریق بانک‌های کشورهای خارجی کرده‌اند.

چگونه مسترکارت بگیریم؟

همان‌طور که پیشتر ذکر شد، صدور مسترکارت در ایران به دلیل برخی محدودیت‌ها از طریق شرکت‌ها و موسسات مالی صورت می‌گیرد. بنابراین می‌توانید به شرکت‌های معتبر صادرکننده مسترکارت مسافرتی مراجعه و روال کار را طی کنید. در نهایت اگر به دنبال صدور مسترکارت هستید، بهتر است به نکات زیر دقت کنید:

در صورتی که تمایل داشته باشید مسترکارت مسافرتی و کارت‌های اعتباری شما به حساب بانکی خارجی متصل شوند، حتماً باید با نام و مشخصات فردی خودتان صادر شده باشد.

قبل از هر چیز اطمینان حاصل کنید که امکان خرید محصولات و خدمات مورد نظرتان از طریق مسترکارت صادر شده، امکانپذیر باشد.

ثبت ملیت واقعی شما به عنوان یک فرد ایرانی در هنگام صدور کارت اعتباری، خطر مسدود شدن حساب بانکی شما به علت ارائه اطلاعات اشتباه را کاهش می‌دهد.

مراحل صدور مسترکارت مسافرتی در ایران

توجه داشته باشید که شرکت‌های مختلفی که در ایران مسترکارت مسافرتی صادر می‌کنند، مراحل مختص خود را تعیین می‌کنند. اما به طور کلی فرایند صدور مسترکارت مسافرتی به شکل زیر است:

ثبت نام در وب سایت یا شرکت صادرکننده

احراز هویت

تکمیل اطلاعات بانکی

ارسال عکس صفحه اول پاسپورت و کارت ملی

انتخاب کارت و پرداخت هزینه

احراز هویت حضوری و دریافت کارت

در نظر داشته باشید که کلیه مراحل از ارسال مدارک تا صدور مسترکارت مسافرتی (Mastercard) ممکن است ده روز کاری زمان ببرد.

آیا مسترکارت در ایران کار می‌کند؟

مسترکارت پلتفرم مالی بسیار فعالی است که از طریق آن امکان جابه جایی پول بین حداقل 200 کشور دنیا فراهم می‌شود. با این حال استفاده از مسترکارت در ایران میسر نیست؛ چرا که این شرکت از سال 2012 و به دلیل تحریم های آمریکا فعالیت خود را در ایران متوقف کرد. با این وجود روشهایی وجود دارد که شما می‌توانید به راحتی تحریم را دور زده و از مسترکارت در داخل ایران استفاده کنید، اما چگونه؟

ساده‌ترین روش استفاده از مجموعه‌های واسط فعال در این حوزه است. شرکت‌های معتبری هستند که این کار را برای شما انجام می‌دهند تا بتوانید به راحتی تراکنش‌های مالی بین‌المللی انجام دهید.

در صورتی که مایل هستید از مسترکارت در داخل ایران استفاده کنید، بهتر است به این نکته توجه کنید که مسترکارت وریفای شده شما در واقع در کشورهای دیگر وریفای شده است. بنابراین باید از آی پی (IP) آن کشور برای دسترسی به اکانت خود استفاده نمایید.

آیا میتوان مسترکارت مسافرتی را شارژ کرد؟

بله امکان شارژ نامحدود مسترکارت مسافرتی برای شما میسر است. مسترکارتهای متنوعی با توجه به شرایط شما و با سقف تراکنش ماهیانه 100 هزار دلار و 10000 دلار در دسترس است.

حداقل مبلغی که باید در حساب مسترکارت بماند چقدر است؟

برای استفاده از مسترکارت برای اولین بار باید حداقل 100 دلار موجودی داشته باشید.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array