به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مسترکارت (Mastercard) موفق شده است آزمایشی شامل رپد کردن ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) بر بستر بلاکچین‌های مختلف، درست مانند رپد بیت کوین (wBTC) و رپد اتر (wETH) را به اتمام برساند.

طبق اطلاعیه منتشر شده روز 12 اکتبر، این آزمایش با همکاری بانک رزرو استرالیا (RBA) و مرکز تحقیقاتی دیجیتال فایننس کورپوریت، Cuscal و Mintable بر روی ارز دیجیتال این کشور انجام شده است. به گفته مسترکارت این راهکار به دارندگان CBDC اجازه می‌دهد یک توکن غیرمثلی (NFT) فهرست شده در شبکه اتریوم را در یک محیط زنده خریداری کند. این شرکت پردازشگر پرداخت نوشت: «این فرآیند مقدار مورد نیاز از یک CBDC آزمایشی را در پلتفرم آزمایشی RBA قفل کرده و مقدار معادلی از توکن‌های آزمایشی رپد شده CBDC را در بستر شبکه اتریوم ضرب کرده است.»

مسترکارت

«یکی از پیش نیازهای این تراکنش آزمایشی این بود که کیف پول‌های اتریوم خریدار و فروشنده و قرارداد هوشمند بازار NFT، در لیست مجاز (allow-listed) این پلتفرم فهرست شده باشند. با مسدود شدن سایر انتقال‌های آزمایشی CBDC رپد شده، این پلتفرم با موفقیت قابلیت اجرای کنترل‌ها، حتی در بلاکچین‌های عمومی را نشان داد.»

این راه‌حل از شبکه مالتی توکن مسترکارت استفاده می‌کند که در ماه ژوئن 2023 معرفی شد و ادغامی از فناوری پرداخت با بلاکچین است. زک بارکس (Zack Burcks)، موسس و مدیرعامل شرکت Mintable اظهار داشت: «ما با همکاری مسترکارت به یک مورد کاربری جدید رسیدیم که به کمک آن، ارزهای دیجیتال و NFT‌ها می‌توانند به راحتی به یکدیگر مرتبط شوند، هرگونه کلاهبرداری و سرقت را خنثی ‌کند، به گم شدن اسناد و سوابق پایان دهد و فرصت‌های جدیدی را برای تجارت ایجاد ‌کند.»

بانک رزرو استرالیا (RBA)  قبلاً اعلام کرده بود که CBDC دلار استرالیا به طور بالقوه هرگونه پرداخت پیچیده و نوآوری در بخش مالی را ممکن می‌سازد که نمی‌تواند با پول فیات جایگزین شود. این بانک مرکزی خاطرنشان کرده است که برای ارزیابی مزایای این طرح به تحقیقات بیشتری نیاز است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array