به گزارش ایران دکونومی، سومین دوره رقابت‌های ملی امنیت سایبری در ۳ سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود. نوجوانان و جوانان علاقه‌مند زیر ۲۴ سال مخاطب این مسابقات به حساب می‌آیند. این دوره از مسابقات با حمایت شرکت اسپارا و در دانشگاه خاتم در حال برگزاریست.

حوزه امنیت سایبری به متخصص نیاز دارد

یکی از چالش‌های اصلی این روزها، تامین نیروی متخصص حوزه امنیت سایبری برای مشاغل مهم و حساس است و با وجودی که این یک چالش جهانی است، اما حملات سایبری و هک اطلاعات این اواخر، اهمیت این موضوع را در کشور دو چندان می‌کند.

به گفته شرکت اسپارا، طرح «چارچوب مهارت» قرار است به حل این چالش کمک کند، این طرح شامل دوره‌های آموزشی در این حوزه است که هسته مرکزی این طرح را مسابقات مهارت در حوزه‌ امنیت سایبری تشکیل می‌دهد.

هدف از این طرح نیز برگزاری باکیفیت اردوهای آمادگی و مسابقات مهارت در سطح کشوری و جهانی و نیز ترغیب و تشویق افراد به شرکت در مسابقات است و از آنجایی که این افراد در طی این مدت آموزش می‌بینند، می‌توانند وارد بازار کار شوند و چالش نیروی کار این حوزه را حل کنند.

بر این اساس سومین دوره مسابقات ملی مهارت از سه‌شنبه، ۱۶آبان با حضور۲۳ شرکت‌کننده از شهرهای مختلف کشور آغاز شده و این افراد قرار است که در مدت سه روز و در بخش‌های Infrastructure hardening،Blue team و Red team با یکدیگر به رقابت بپردازند.
در آخرین روز و پس از مشخص‌شدن امتیازها، افراد برتر به اردوهای آموزشی اسپارا راه پیدا می‌کنند و در کنار متخصصان و کارشناسان این شرکت، برای رفتن به مسابقات جهانی مهارت سال ۲۰۲۴ آماده می‌شوند.

مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۴ قرار است شهریور ۱۴۰۳ در شهر لیون فرانسه و در ۶۲ رشته مختلف برگزار شود.

حوزه امنیت سایبری

این مسابقات رویدادی است که جوانان از سراسر دنیا و با هر مهارتی در آن شرکت می‌کنند. هدف این رویداد، پرورش مهارت‌های زندگی در کنار مهارت‌های تخصصی است تا افراد بتوانند برای زندگی و آینده شغلی خودشان آماده شوند.

نخستین دوره از مسابقات جهانی مهارت، سال ۱۹۵۰ در شهر مادرید اسپانیا برگزار شد و به‌دلیل اهمیت بسیار زیاد موضوع امنیت سایبری، این رشته از سال ۲۰۱۹ به‌صورت رسمی به رشته‌های مسابقات جهانی مهارت افزوده شد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array