به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هر روز میلیون‌ها بازیکن در سراسر جهان به عنوان یکی از 123 قهرمان بازی Dota 2 در یک نبرد تیمی 5 در برابر 5 وارد نبرد می‌شوند. Dota در اصل یکی از پیچیده‌ترین بازی‎‌های چند نفره اکشن RTS است که تا کنون ساخته شده و همیشه استراتژی یا تاکتیک جدیدی برای کشف دارد.

مسابقات اینترنشال دوتا 2 2023  

مسابقات بین‌المللی Dota 2 2023 (که معمولاً TI 2023 یا TI 12 نیز نامیده می‌شود) مسابقات پایانی فصل جاری Dota Pro Circuit و دوازدهمین دوره سالانه The International است که در سیاتل، واشنگتن برگزار می‌شود. روند انتخاب تیم‌ها مشابه فرمت مورد استفاده برای مسابقات بین‌المللی قبلی است که به موجب آن از یک سیستم امتیازی مبتنی بر لیگ‌های منطقه‌ای و مسابقات اصلی و رسمی برای تعیین تیم‌های دعوت شده به The International استفاده می‌شود.

بر خلاف سال‌های گذشته، مسابقه امسال (2023) به دو مرحله مجزا تقسیم می‌شود. مرحله گروهی و پلی آف (تا 8 تیم برتر) که طی مرحله The Road to The International اعلام می‌شود.

به نقل از کمپانی ولو مسابقات جهانی 2023 بازی Dota 2 از تاریخ 14 تا 29 اکتبر (22 مهر لغایت 7 آبان) در ورزشگاه کلایمت پلج آرنا شهر سیاتل برگزار می‌گردد. در حال حاضر پنج تیم از طریق رتبه‌بندی DPC به مسابقات جهانی راه یافته‌اند و 13 تیم باقی مانده نیز پس از برگزاری مسابقات بالی ماژور 2023 و مسابقات منطقه‌ای مشخص شده‌اند.

این برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ است که بزرگ‌ترین و معتبرترین مسابقات بازی DOTA 2  یعنی The International 2023 در شهر سیاتل، زادگاه شرکت ولو (Valve) برگزار می‌شود.

مسابقات جهانی بازی DOTA 2

طبق اعلام ولو، مرحله گروهی بزرگ‌ترین تورنمنت بازی DOTA 2 در تاریخ ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) برگزار و مرحله بعدی در ۲۷ اکتبر (۵ آبان) به سالن Climate Pledge Arena واقع در شهر سیاتل منتقل می‌شود که قبلاً به عنوان KeyArena (همان مکانی است که شرکت ولو بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ مسابقات بین‌المللی را در آن برگزار کرد) شناخته می‌شد.

پیشینه مسابقات بین‌المللی DOTA 2

شرکت ولو در سال ۲۰۱۸ به دلیل شروع بازسازی در KeyArena، برگزاری مسابقات The International را به راجرز «آرنا ونکوور» (Rogers Arena Vancouver) منتقل کرد. در سال های بعد، این رویداد در کشورهای چین، رومانی و سنگاپور متوقف شد. ولو همچنین قصد داشت که مسابقات را در سوئد برگزار کند، اما به دلیل همه‌گیری COVID 19 مجبور شد که مسابقات را در سال ۲۰۲۰ لغو کند. شرکت مذکور اعلام کرده است که تورنمنت The International 2023 میزبان بیشترین مخاطبان رویداد تا به امروز خواهد بود.

مسابقات Dota2 سال 2023

قیمت بلیط مسابقات The International 2023 چقدر است؟

قیمت بلیط رویداد اینترنشال 2023 (TI 12) حدود 700 دلار تعیین شده است. اعلام این قیمت باعث انتقادات شدیدی در بین طرفداران رویداد شد؛ به طوری که بسیاری از طرفداران از حضور در این مراسم ناامید شده و بعضی‌ها این قیمت را باور نمی‌کردند.

جایزه مسابقات DOTA 2 2023 چیست؟

براساس آخرین آپدیت سایت liquipedia.net جایزه گروه اول مسابقه 1 میلیون و 600 هزار دلار آمریکا و مجموع جوایز فعلی 2 میلیون و 918 هزار دلار آمریکا است.

کمپانی ولو اعلام کرد که در جوایز اهدایی مسابقات جهانی پیش رو در سال 2023 تغییراتی را اعمال کرده؛ به این صورت که نسبت به قبل «بتل پس» میزان جایزه کاهش یافته است. البته شرکت کنندگان مسابقات جهانی پیش رو می‌توانند به کسب جوایز چشم گیر در این مسابقات امیدوار باشند. نکته‌ای که شاید برایتان جالب باشد این است که به لطف بتل پس و جایزه‌های بزرگ جهانی، بازیکنان Dota 2 در لیست ثروتمندترین بازیکنان حوزه ورزش‌های الکترونیک قرار دارند.

 شاید یکی از دلایلی که کمپانی ولو را به فکر تغییر در توزیع جوایز سالیانه مسابقات Dota 2 انداخته است، موفقیت روز افزون بازی معروف دیگر این کمپانی یعنی سی اس گو (CS:GO) باشد. این بازی برخلاف Dota 2 دارای جوایز هنگفت در یک تورنمنت خاص نیست و با توزیع عادلانه جوایز در رویدادهای مختلف توانسته است رشد بسیار بیشتری نسبت به Dota 2 داشه باشد. اما با وجود تمام این شرایط هنوز هم نمی‌توان در مورد درست یا غلط بودن این تصمیم کمپانی ولو به طور قطعی نظر داد و برای رسیدن به یک نتیجه درست و جامع باید صبور بود.

منابع: liquipedia.net ، dota2.com

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array