به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، وبسایت تحلیلی Statcounter، گزارش آماری ماه می 2023 خود درباره عملکرد مرورگرها را به‌تازگی منتشر کرده است.

درمیان همه پلتفرم‌ها، گوگل کروم همچنان در صدر است. این مرورگر محبوب 63.51 درصد از سهام بازار جهانی را در ماه آوریل به خود اختصاص داده بود. این عدد از آمار 64.76 درصد ماه قبل، 1.25 درصد کاهش داشته است.
مرورگر سافاری با اختصاص دادن 20.43 درصد از سهام به خود، مقام دوم را کسب کرد. آمار این مرورگر نسبت به ماه گذشته 0.91 درصد افزایش داشته است.

در رتبه سوم مرورگر مایکروسافت اِج با 4.96 درصد از سهم سهام قرار دارد و آمار این مرورگر نیز نسبت به ماه قبل 0.32 درصد افزایش یافته است. مرورگر فایرفاکس با اختصاص دادن 2.77% از سهام بازار به خود، و کاهش 0.16 درصد نسبت به ماه قبل در رتبه چهارم قرار دارد.
همچنین مرورگرهای سامسونگ، اوپرا و مرورگر UC سهام باقی‌مانده را به خود اختصاص داده‌اند.

آمار مرورگرهای دسکتاپ

رتبه اول: مرورگر گوگل کروم
با اختصاص 66.77% سهام بازار به خود و کاهش 0.36% نسبت به ماه گذشته
رتبه دوم: مرورگر سافاری
با اختصاص 11.87% سهام بازار به خود و افزایش 0.95% نسبت به ماه قبل
رتبه سوم: مرورگر مایکروسافت اِج
با اختصاص 11% از سهام بازار به خود و کاهش 0.13% نسبت به ماه گذشته
رتبه چهارم: مرورگر فایرفاکس
با اختصاص 5.65% از سهام بازار به خود و کاهش 0.82% نسبت به ماه گذشته

همچنین مروگرهای اوپرا، IE و 360 Secure نیز سهام باقی‌مانده را به خود اختصاص داده‌اند.

آمار مرورگرهای موبایل

رتبه اول: مرورگر گوگل کروم
با اختصاص 61و96% سهام بازار به خود و کاهش 2.66% نسبت به ماه گذشته
رتبه دوم: مرورگر سافاری
با اختصاص 26.85% سهام بازار به خود و افزایش 1.73% نسبت به ماه قبل
رتبه سوم: مرورگر سامسونگ
با اختصاص 4.8% از سهام بازار به خود و افزایش 0.31% نسبت به ماه گذشته
رتبه چهارم: مرورگر اوپرا
با اختصاص 1.88% از سهام بازار به خود و کاهش 0.08% نسبت به ماه گذشته

همچنین مرورگرهای UC، مرورگر اندروید، فایرفاکس و دیگر مرورگرها سهام باقی‌مانده را به خود اختصاص داده‌اند.

مرورگر

مرورگرهای محبوب در جهان

مرورگرها نرم‌افزارهایی هستند که به کاربران اجازه دسترسی و جستجو در اینترنت را می‌دهند. در طی سالها، مرورگرهای مختلفی به بازار عرضه شده‌اند و بنا بر میزان سرعت، ویژگی‌های مختلف و سطح امنیتشان در میان مردم محبوب شده‌اند.

مرورگر گوگل کروم
گوگل کروم درحال حاضر پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مرورگر در جهان است و حدوداً 70% از سهام بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. گوگل کروم که توسط کمپانی گوگل توسعه و عرضه شده است؛ به خاطر سرعت بالا، راحتی در استفاده و همچنین امکان دسترسی به انبوهی از افزونه‌ها در میان مردم شناخته شده است. گوگل کروم به دلیل دسترسی آسان به دیگر خدمات ارائه شده توسط گوگل، از جمله جیمیل، گوگل درایو و گوگل داک نیز معروف شده است.

مرورگر موزیلا فایرفاکس
یکی دیگر از پرطرفدارترین مرورگرها، فایرفاکس است که از سال 2004 تاکنون در دسترس کاربران قرار دارد. این مرورگر که توسط موزیلا توسعه داده شده، به خاطر ویژگی‌های امنیتی و حفظ حریم شخصی، و همچنین پشتیبانی از استانداردهای وب آزاد در میان کاربران جایگاه ویژه‌ای دارد. فایرفاکس نیز آرشیو عظیمی از افزونه‌ها دارد که کاربران قادر هستند با بهره‌گیری از آن، مرورگر خود را شخصی‌سازی کنند. در سالهای اخیر، فایرفاکس تمرکز خود را به ارتقای سرعت و بهبود تجربه کاربری معطوف کرده است و به همین دلیل از جدی‌ترین رقبای گوگل کروم محسوب می‌شود.

مرورگر سافاری
سافاری مرورگر پیش‌فرض دستگاه‌‌های کمپانی اپل، یعنی سیستم‌عامل‌های مک و iOS است و همچنین در اختیار کاربران ویندوز نیز قرار دارد. دلیل محبوبیت این مرورگر، سرعت و کارایی بالای آن و همچنین دسترسی آسان به خدمات و سرویس‌‌رهای ارائه شده توسط اپل مانند iCloud و Apple Pay است. سافاری دارای قابلیت‌های بسیاری برای محافظت از امنیت کاربران و همچنین به کمک ابزار Intelligent Tracking Prevention از ردیابی شدن اطلاعات کاربران توسط وبسایت‌ها و ابزارهای تبلیغاتی جلوگیری می‌کند.

مرورگر اِج
مایکروسافت اِج جانشین مرورگر قدیمی و آشنای اینترنت اکسپلورر محسوب می‌شود و برای سیستم‌عامل‌های مک، ویندوز، اندروید و iOS در دسترس است. مرورگر اِج به دلیل سرعت و کارایی بالا و همچنین دسترسی آسان به خدمات و سرویس‌های ارائه شده توسط مایکروسافت مانند OneDrive و آفیس 365 شناخته شده است. اِج دارای ابزارهایی نهادینه در سیستم خود برای جلوگیری از کلاهبرداری اینترنتی و بدافزارها نیز هست.

مرورگر اوپرا
مرورگر اوپرا از سال 1995 تاکنون در دسترس کاربران است. این مرورگر به دلیل سرعت، امنیت و قابلیت شخصی‌سازی آن محبوبیت یافته و دارای ابزارها و ویژگی‌هایی است که آن را از دیگر مرورگرها کاملاً متمایز می‌سازد؛ مانند ابزار مسدودکننده تبلیغات، حالت ذخیره انرژی، و وی‌پی‌ان رایگان. اوپرا دارای قابلیت‌های شخصی‌سازی نیز هست که با استفاده از آن می‌‌توان تم رنگی و ظاهر مرورگر را بر اساس سلیقه هر کاربر تنظیم کرد.

به‌صورت خلاصه، محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مرورگرها در میان کاربران، به شرح زیر هستند:
گوگل کروم – فایرفاکس – سافاری – اِج و اوپرا.
تمامی این مرورگرها قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارند که هر کاربر باید با توجه به نیاز خودش مرورگر مناسب را انتخاب کند.

منبع: gizchina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array