به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اپرا (Opera) اعلام کرد نسخه دوم Opera One را با ویژگی‌های جدیدی مانند کنترل‌های چندرسانه‌ای جدید، Split Tabs و قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی در نسخه بتای توسعه‌دهندگان منتشر می‌کند. این شرکت تم‌ها و عناصر طراحی جدیدی را معرفی خواهد کرد تا ظاهری تازه به Opera One R2 ببخشد.

اپرا معمولاً کنترل‌های چندرسانه‌ای را در نوار کناری قرار می‌دهد. اما در نسخه جدید، کنترل‌ها می‌توانند مانند ماژول تصویر در تصویر روی یک پنجره شناور مجزا قرار بگیرند. این شرکت می‌گوید مطمئن شده است که کنترل‌های شناور قابلیت تغییر اندازه مطابق با تم مرورگری که تنظیم کرده‌اید را دارد. پخش‌کننده چندرسانه‌ای متناسب با اندازه، کنترل‌هایی مانند گزینه‌های پخش یا مکث، رفتن به ویدیوی بعدی یا قبلی، خروج از حالت تصویر در تصویر و تغییرات صدا را ارائه خواهد کرد.

هوش مصنوعی در مرورگر اپرا

گفته می‌شود، Opera One R2 کنترل‌های تب جدیدی را با ویژگی Split Tabs ارائه خواهد کرد، بنابراین کاربران می‌توانند همزمان روی دو صفحه وب کار کنند. برخی از مرورگرهای جدیدتر مانند Arc و SigmaOS هم این قابلیت را به خوبی به محصولات خود اضافه کرده‌اند.

نسخه بازطراحی شده، به یک نشانگر جدید به شکل خط زیرین مجهز شده است تا تب‌هایی که اخیراً بسته شده‌اند را برجسته کند. این نشانگرها که Traces نام دارند، بر اساس مدت زمانی که یک تب را بسته‌اید، روشن یا تیره خواهند بود و برای کسانی نمایش داده می‌شود که بیش از 30 تب باز دارند.

هوش مصنوعی در مرورگر اپرا

ویژگی‌های هوش مصنوعی در مرورگر اپرا

اپرا با ویژگی‌های هوش مصنوعی مانند نوار کناری دستیار « Aria»، خلاصه‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی و امکان استفاده از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) را در این مرورگر فراهم کرده است. این شرکت برخی از ویژگی‌های Aria مانند تولید تصویر و صدا و قابلیت‌های درک تصویر را از طریق برنامه آزمایشی ویژگی‌های هوش مصنوعی خود ارائه کرده بود. این ویژگی‌ها به صورت یکپارچه در Opera One R2 نیز اضافه خواهند شد.

اپرا با این نسخه جدید، حالت Page Context را ارائه می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد سوالاتی مثل جستجو،  ترجمه یا خلاصه کردن یک قسمت خاص از اطلاعات مربوط به یک صفحه وب را از دستیار هوش مصنوعی Aria بپرسند.

ظاهراً اپرا قصد دارد تا اواخر سال جاری نسخه نهایی Opera One R2 را در اختیار عموم کاربران خود قرار دهد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array