به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، با توجه به پلتفرم متاورس متاجوس (Metajuice)، تقریباً سه نفر از چهار کلکسیونر توکن غیرقابل تعویض (NFT) در این پلتفرم، NFTها را به دلیل وضعیت (status)، منحصر به فرد بودن و زیبایی‌شناسی خریداری می‌کنند.

در حالی که فروش فعلی NFT به اندازه اوج سال 2021 (1400) نیست، اما این فضا همچنان پابرجاست و کاربران دلایل مختلفی برای خرید NFT ارائه می‌کنند.

در اطلاعیه‌ای که به کوین تلگراف ارسال شد، متاجوس تأکید کرد که تیم آنها بیش از 6000 کاربر NFT را برای کشف انگیزه‌های پشت خرید NFT مورد بررسی قرار دادند. نتایج نظرسنجی نشان داد که در میان دلایل مطرح شده توسط محققان، برجسته بودن و استفاده از NFT به عنوان آواتار آنها، مهمترین دلایل خرید NFT است.

علاوه بر این، 74 درصد از پاسخ‌دهندگان تأکید کردند که به NFTها به دلیل وضعیتی که می‌دهند، علاقه‌مند هستند. از سوی دیگر، 13 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که NFTها را برای فروش مجدد در آینده خریداری می‌کنند.
یکی از شرکت کنندگان در نظرسنجی با نام کاربری “Flexfactor” گفت که منحصر به فرد بودن و برجسته بودن دلیلی برای ورود آنها می‌باشد. آنها توضیح دادند:

«من از این واقعیت خوشم می‌آید که کمتر با افرادی برخورد می‌کنم که وسایلی مشابه من دارند. من دوست دارم منحصر به فرد و متمایز باشم. با NFT، وقتی شخص دیگری را با آن می‌بینم، احساس همبستگی می‌کنم.»

وضعیت

10 بلاکچین برتر با فروش NFT در 24 ساعت گذشته. منبع: Cryptoslam

جان بوریس، رئیس متاجوس، گفت که داشتن NFT برای نمایش اقلام دیجیتالی، ارزش افزوده به همراه دارد. به گفته بوریس، “مفهومی مشترک از روندهای مبتنی بر وضعیت” در متاورس ایجاد می‌کند. مردم می‌خواهند حقوق اقلامی را داشته باشند که وضعیت درک شده آن‌ها را افزایش می‌دهد و اینکه چگونه در متاورس به‌عنوان NFT ظاهر می‌شوند، بخش کلیدی آن است.»

رائول پال (Raoul Pal)، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران ریِل ویژن (Real Vision) نیز اخیراً اعتقاد خود را ابراز کرده است که NFTها در چرخه‌های رونق بازار عملکردی مشابه با ویژگی‌های سطح بالا خواهند داشت. در 21 فوریه (2 اسفند)، پال در یک ویدیوی یوتیوب توضیح داد که داشتن مجموعه‌های بزرگی مانند کریپتوپانکز (CryptoPunks) و بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club) در حال حاضر به یک نماد وضعیت در فضای کریپتو تبدیل شده است. مدیر اجرایی این موضوع را با داشتن خودروها و خانه‌های لوکس مقایسه کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array