به گزارش ایران دکونومی، «ولی الله جعفری» مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اعلام کرد که سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت کند تا برای سهامداران این سود واریز شود.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را واریز نکردند اذعان داشت: «مهلت قانونی این شرکت‌ها که هشت ماه قانونی پایان سال 1402 بوده تمام شده است. منتهی این که تاکنون این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز کردند یا نه؟ بر اساس آخرین اطلاعات خیر.»

وی همچنین گفت: «شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را همچنان واریز نکردند مطالباتی از کارفرماهای خود دارند. تا آنجایی که ما در جریان هستیم این مطالبات را نتوانستند وصول کنند لذا سود سهام عدالت را هم پرداخت نکردند اما زمان اعلام واریزی خرداد برای مرحله سوم سود سهام عدالت سرجای خود باقی است!»

این مقام مسئول همچنین عنوان کرد: «اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد. در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.»

پیشتر رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم سود سهام عدالت گفته بود: «امیدواریم تا خرداد 1403 بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم. البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.»

«ابراهیم بازیان» درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عدالت به جاماندگان، تصریح نمود: «طبق قوانین بودجه سال‌های 1401 و 1402، قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند. سال گذشته به دلیل برخی موانع قانونی تصویب بسته پیشنهادی سازمان خصوصی به هیات دوات درباره واگذاری سهام پرتفویی برای سهام عدالت جاماندگان به انجام نرسید.»

در صورت اطلاع رسانی زمان دقیق واریز سود مرحله سوم سهام عدالت، این خبر به روز رسانی خواهد شد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array