به گزارش ایران دکونومی، مرحله سوم حراج سکه در روز 19 اسفند، مرحله چهارم حراج سکه در روز 20 اسفند و مرحله پنجم حراج سکه بانک مرکزی در روز 21 اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. مرحله دوم حراج سکه، روز گذشته (16 اسفند) برگزار و با استقبال گسترده عموم مردم روبه‌رو شد.

چرا حراج سکه بانک ملی قیمت پایه ندارد؟

«اصغر بالسینی» سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا در پاسخ به این سوال گفت: «حراج فرآیندی نیست که برای آن بتوان قیمت پایه در نظر گرفت و پس از قیمت‌گذاری متقاضیان، سامانه از بالاترین قیمت تا پایین‌ترین قیمت، رتبه بندی می‌کند و براساس آن میزان عرضه در حراج انجام و اسامی برندگان اعلام می‌شود.»

نتایج حراج سکه

براساس آمار ارائه شده توسط سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا، ١٢ هزار و ٨٧٧ نفر در حراج شرکت کردند که از این میزان هزار و ١١٨ نفر برنده این حراج شدند.

نحوه شرکت در حراج سکه

واریز وجه

  • قبل از هر چیز در سامانه مرکز مبادله ایران به آدرس Www.Ice.Ir ثبت نام کنید، سپس به حساب کاربری خود در پلتفرم پول واریز کنید.
  • از طریق درگاه‌های امن بانکی و با استفاده از کارت‌های عضو شتاب می‌توانید این کار را انجام دهید.

ثبت سفارش

  • نوع سفارش خود (خرید) را انتخاب کنید.
  • تعداد سکه و قیمت مورد نظر خود را وارد کنید.
  • سفارش شما در لیست سفارشات قرار می‌گیرد.

تخصیص سکه

  • سفارشات بر اساس قیمت و زمان ثبت در صف انتظار قرار می‌گیرند.
  • به محض تخصیص سکه با قیمت و تعداد مورد نظر شما، سکه به شما تعلق می‌گیرد، در غیر این صورت وجه واریزی عودت می‌شود.

تحویل سکه

  • تحویل سکه با مراجعه به شعبه بانک انتخابی در تاریخ انتخاب شده انجام می‌شود.
  • با ارائه کارت شناسایی و کد رهگیری، سکه خود را تحویل بگیرید.

اثرگذاری حراج‌ها در حباب سکه

سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز ایران در این رابطه گفت: «سیاست افزایش عرضه بر قیمت اثر می‌گذارد و کمک می‌کند که حباب سکه کاهش پیدا کند. بانک مرکزی هم با توجه به سیاست خود مبنی بر مدیریت بازار طلا عرضه‌های مربوط به حراج سکه را با هدف همین موضوع در دستور کار قرار داده است.»

سامانه حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران

متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه معاملات طلای مرکز مبادله ایران به آدرس Www.Ice.Ir در حراج سکه طلا شرکت کنند. عموم شرکت کنندگان می‌توانند طی ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز اقدام به ثبت‌نام و احراز هویت برای مرحله سوم حراج سکه در تاریخ 19 اسفند 1402 نمایند.

قیمت حراج سکه بانک مرکزی

«بالسینی» سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز ایران درباره قیمت حراج سکه اظهار داشت: «در حراج نه کف قیمت و نه سقف قیمتی اعلام نکرده‌ایم، اما فرض ما بر این است که افراد رفتار عقلایی دارند و براساس رفتار عقلایی بازار را می‌سنجند و براساس آن وارد حراج می‌شوند. اصولاً قیمت‌گذاری مردم در حراج با در نظر گرفتن واقعیت بازار است.

به هر حال در حراج بالاترین قیمت و پایین‌ترین قیمت را در نظر می‌گیریم و در نهایت برندگان را اعلام می‌کنیم. اما همان‌طور که گفتم در حراج کف و سقف قیمت نداریم و عرضه کننده برای هر دوره‌ای که حراج برگزاری می‌شود یک قیمت را به عنوان قیمت مورد قبول در نظر می‌گیرد و قیمت‌های بالاتر از آن به عنوان برندگان حراج اعلام می‌شوند.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array