به گزارش ایران دکونومی، در اطلاعیه‌ای سامانه یکپارچه خودروهای داخلی از تخصیص محصولات جدید و ظرفیت‌های خالی موجود برخی خودروسازان برای متقاضیان خبر داد.

متقاضیان می‌توانند از روز دوشنبه ۲۰ آذر تا پایان روز چهارشنبه ۲۲ آذر در این طرح ثبت نام کنند. 

طرح‌های عرضه شامل: طرح عادی، طرح خودروهای فرسوده، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (که فقط مختص مادرانی که حائز شرایط قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت که مورد تائید سازمان ثبت احوال کشور است) می‌باشد.

خودروهای عرضه شده در این دوره

 ایران خودرو (هایما 7x)

 آرین پارس (لاماری ایما ) 

 کرمان موتور (JAC j4 ، JAC S3 ،KMC X5)

ایلیا (دایون Y7)

 سانیار موتور پارسیان (تیگارد X35) 

آیا کسانی که از طرح‌های دوره های قبل انصراف داده‌اند دوباره می‌توانند ثبت نام کنند؟

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودروها گفت: متقاضیان در طرح‌های فروش یکپارچه اعم از داخلی و وارداتی، زمانی‌که به عنوان یک مشتری منتخبِ یک محصول در سامانه شناخته می‌شوند، اطلاعاتشان برای شرکت خودرویی (که انتخاب کرده‌اند) ارسال می‌شود؛ بنابراین ادامه روند از واریز وجه خودرو تا تحویل آن بر عهده شرکت است.

وی همچنین گفت: اگر مشتری برای واریز وجه در موعد مقرر اقدام نکرده باشد، از نظر شرکت به منزله انصراف تلقی شده و بایستی اطلاعات مشتری را مجدد به سامانه یکپارچه ارسال کند تا “عدم تخصیص” این مشتری، برای سامانه یکپارچه احراز شود تا دسترسی او برای ثبت‌نام‌های بعدی باز شود.

بر این اساس تا زمانی‌که شرکت، به سامانه اعلام نکند که مشتری از خرید خودرویی که برنده شده یا در نوبت تحویل است، منصرف شده، سامانه از وضعیت این مشتری اطلاعی ندارد و بدین ترتیب وی امکان مشارکت در هیچ طرحی را نخواهد داشت.

مدیر سامانه یکپارچه خودروها تصریح کرد: اما زمانی‌که شرکت به سامانه انصراف مشتری را اعلام می‌کند، سامانه می‌تواند امکان دسترسی مشتری برای شرکت در طرح‌های بعدی را فراهم کند و مشتری می‌تواند در همه طرح‌های فروش خودروسازان، مجدد شرکت کند.

شرایط ثبت نام در این دوره

دارا بودن گواهینامه رانندگی 

عدم خرید طی ۴۸ ماه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی

عدم داشتن پلاک انتظامی فعال 

متقاضیانی که طی 48 ماهه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی 24 ماهه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی نسبت به ثبت نام و یا صدور فاکتور (تمامی روش‌های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) اقدام نموده‌اند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array