به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، خبر ایردراپ گسترده توکن‌های UNI توسط پلتفرم امورمالی غیرمتمرکز یونی سوآپ چند روزی است که در بازار کریپتو سر و صدای زیادی به پا کرده است؛ ولی آیا این خبر صحت دارد؟

بنیاد یونی سوآپ (Uniswap) روز 15 فوریه (26 بهمن) رسماً اعلام کرد که نسخه به‌روزرسانی شده Uniswap v4 اپلیکیشن خود را در سه ماهه سوم سال 2024 منتشر خواهد کرد. طبق این اطلاعیه، هدف از انتشار این به‌روزرسانی بهبود عملکرد و کارایی این پروتکل امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) با ادغام ویژگی‌های به‌روزرسانی آینده اتریوم یعنی دنکان (Dencun) است. این ارتقاء پروپوزال‌های بهبود اتریوم (EIPs)، EIP-4788، EIP-1153 و EIP-4844 را شامل می‌شود که هدف آن بهبود کارکرد پروتکل و تجربه کاربر در بلاکچین اتریوم است.

صرف نظر از پیشرفت‌های روزافزون صنعت کریپتو، کلاهبرداران نیز همیشه به دنبال یافتن روش‌های نوین و به‌روزی هستند که بتوانند از آن برای فریب کاربران استفاده کنند. ظاهراً انتشار بیانیه اخیر یونی سوآپ، بهانه تازه را به خرابکاران در فضای کریپتو داده است.

پس از اعلام این خبر، یک بیانیه مطبوعاتی تقلبی مبنی بر ایردراپ یونی سوآپ با سرعت میان کاربران در فضای مجازی دست به دست شد.

تصویری از وبسایت ایردراپ جعلی یونی سوآپ
تصویری از وبسایت جعلی یونی سوآپ

آیا یونی سوآپ ایردراپ 10 میلیون دلاری را تایید می‌کند؟

این بیانیه جعلی که خیلی زود راه خود را به چندین خبرگزاری معتبر ارزهای رمزپایه نیز باز کرده است، ادعا می‌کند یونی سوآپ به منظور بزرگداشت راه‌اندازی نسخه جدید خود (Uniswap v4) قصد دارد، 10 میلیون دلار توکن UNI را به صورت یک طرح ایردراپ میان کاربران قدیمی و جدید خود تقسیم کند. ولی آنگونه که از قراین برمی‌آید، این کمپین تقلبی است، ولی هنوز هیچ گزارشی در مورد خسارت‌های احتمالی آن منتشر نشده است.

چگونه در برابر این خطرات ایمن بمانیم؟

با بازگشت موج گسترده ایردراپ‌ها در بازار ارزهای دیجیتال، کلاهبرداری‌های مرتبط با طرح‌های ادعایی ایردراپ مانند نمونه اخیر نیز رواج بیشتری پیدا کرده‌اند. لازم است کاربران آگاه سعی کنند همیشه قبل از پیوستن به کمپین‌های تبلیغاتی، با استفاده از منابع رسمی، از صحت آنها اطمینان حاصل کنند. به علاوه، همیشه قبل از اتصال کیف پول خود یا امضای یک تراکنش، URLهای وبسایت مقصد را با دقت بررسی کنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: bitcoinworld

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array