به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی اپل در هفته‌های اخیر با چندین مقام رسمی و دولتی کشور هند دیدار داشته است. اپل در تلاش است تا جلسه‌ای با سازمان ملی پرداخت هند (National Payments Corporation of India – NPCI) برای مذاکره درباره بازگشایی و ارائه خدمات سرویس پرداخت ApplePay در این کشور برگزار کند.


بر اساس گفته‌های منابع آگاه، اپل امیدوار است با بهره‌گیری از این فرصت طلایی، راه خود را به بازار هند باز کند؛ بازاری که مدت‌هاست تحت سلطه سرویس‌ پرداختی PhonePe (محصولی از کمپانی والمارت)، سرویس GPay (محصولی از کمپانی گوگل) و Paytm قرار دارد.

کمپانی اپل، که مدیرعامل آن تیم کوک در سفر اخیر خود به هند با بانکداران هندی ملاقات کرده بود، درحال توسعه نسخه محلی و شخصی‌سازی شده‌ای از سرویس پرداخت ApplePay است که با سیستم‌های UPI (یک روش پرداخت متداول و مرسوم در آسیای جنوبی) سازگاری و مطابقت داشته باشد.

سازمان ملی NPCI، زیرشاخه‌ای ویژه از بانک ملی هندوستان بر سازوکارهای پلتفرم UPI نظارت دائمی دارد.

به ادعای منابع آگاه، اپل خواستار این است که مشتریان آیفون در هند بتوانند بدون نیاز به استفاده از اپلیکیشن‌های واسطه، با اسکن QR کدها پرداخت و تراکنش مالی خود را به‌راحتی انجام دهند.

ApplePay

تعویق چندساله مذاکرات اپل در ارائه ApplePay در هند

کمپانی اپل که در ماه آوریل سال جاری میلادی اولین فروشگاه اپل‌استور خود را در هند بازگشایی کرده بود، سالهاست که درحال مذاکره برای راه‌اندازی سیستم پرداخت ApplePay در این کشور است. سخنگویان این کمپانی تقریباً 6 سال پیش این مسئله را رسانه‌ای کرده بودند و دیگر در این زمینه پیگیری‌ای انجام نشده بود!

براساس گفتگوهای اپل با مقامات هندی، این کمپانی پیشنهاد استفاده از قابلیت Face ID (قابلیت تشخیص چهره) گوشی‌های آیفون را برای احراز هویت پرداخت‌های UPI مطرح کرده است.

براساس شنیده‌ها هنوز زمان زیادی تا تصمیم نهایی اپل برای اعلام تاریخ راه‌اندازی این سرویس باقی مانده و حتی ممکن است چند فصل دیگر تا ارائه این سرویس پرداختی در هند فاصله داشته باشیم.

کشور هند یکی از کوچکترین بازارهای هدف برای کمپانی اپل محسوب می‌شود و بعید است که ارائه خدمات ApplePay در این آمار تداخلی ایجاد کند؛ زیرا براساس داده‌های جمع‌آوری شده، بیش از 90% از دارندگان گوشی‌های هوشمند در این کشور دارای سیستم اندروید هستند و کاربر iOS و آیفون به‌حساب نمی‌آیند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array