به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، وال استریت ژورنال (WSJ) در تازه‌ترین گزارش خود از بزرگ‌ترین معامله امنیتی شرکت مادر گوگل خبر داد. این خبرگزاری مدعی شده است که شرکت آلفابت در مراحل نهایی مذاکره برای خرید کمپانی ویز (Wiz) به مبلغ 23 میلیارد دلار است. در حالی که هنوز این معامله نهایی نشده است، ولی WSJ معتقد است این اتفاق به زودی خواهد افتاد.

هدف گوگل از خرید ویز (Wiz) چیست؟

نکته مهم این معامله ویژگی‌ها و قابلیت‌های مهم ویز در زمینه امنیت سایبری است. گفتنی است که ویز (Wiz) یک رویکرد همه‌جانبه برای امنیت ابری ارائه می‌کند؛ این پلتفرم بعد از دریافت داده‌ها از خدمات وب آمازون، مایکروسافت آژور، گوگل کلود و دیگر پلتفرم‌های ابری، همه آن‌ها را برای وجود هرگونه عوامل خطر امنیتی اسکن می‌کند.

گوگل ویز

احتمالاً مدیران آلفابت این معامله را راهی برای تقویت تجارت ابری گوگل می‌دانند که در سه ماهه اول سال جاری با رشد 28 درصدی به 9.57 میلیارد دلار رسید. هیچ یک از دو شرکت گوگل و ویز هنوز در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.

گفتنی است که این گزارش تنها دو ماه پس از آن منتشر شد که ویز اعلام کرده بود یک میلیارد دلار سرمایه در سری E جمع‌آوری سرمایه به دست آورده است. ویز که چهار سال پیش توسط جمعی از کارمندان سابق مایکروسافت مثل روی رزنیک و یینون کاستیکا تأسیس شد، تاکنون در مجموع 1.9 میلیارد دلار سرمایه جمع آوری کرده است.

همزمان با دور تامین بوده اخیر، این شرکت اعلام کرد که درآمد سالانه آن به مرز 350 میلیون دلار رسیده است. پیش از این به نظر می‌رسید که این شرکت مسیر راه‌اندازی استارت‌آپ‌های امنیتی کوچک‌تر از طریق خرید و در نهایت عرضه عمومی را در پیش گرفته است، اما ممکن است بعد از تبدیل شدن به زیرمجموعه آلفابت، مسیر متفاوتی را دنبال کند.

نکته مهم دیگر این است که اکنون شرکت‌های بزرگی مثل اندریسن هوروویتز و سکویا کپیتال از سرمایه گذاران بزرگ ویز هستند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array