به گزارش ایران دکونومی، مدیر سابق روابط عمومی دیجی کالا، طی پستی مفصل در لینکدین و اینستاگرام خود، از دیجی کالا خداحافظی کرد.

امیرحسن موسوی نوشت: من هیچ‌وقت برای نگارش این متن آماده نبودم. علی‌رغم حرفه‌ام که ایجاب می‌کند برای خیلی از متن‌ها مهیا باشم. برای خداحافظی از وطن، خانه یا خانواده، متن خداحافظی آماده کردن خیلی سخت است و من نمی‌توانم. دیجی کالا خانه من است و این یک متن خداحافظی نیست. این توصیفی از خانه من، دیجی کالاست.

هنوز مشخص نیست که این خداحافظی اجباری بوده یا انتخاب شخصی. همچنین مدیر جدید روابط عمومی دیجی کالا هنوز معرفی نشده است. تصور می‌شود این تغییرات، در پی تغییر مدیرعامل دیجی کالا باشد، اتفاقی که در سازمان‌ها بسیار رایج است و با تغییر مدیرعامل، بسیاری از مدیران ارشد نیز تغییر می‌کنند.

شفافیت روابط عمومی دیجی کالا

بحران‌های روابط عمومی و رسانه‌ای زیادی متوجه دیجی کالا بود که خیلی از آن‌ها هم مدیریت نشد، اما اگر بخواهیم از دید رسانه و خبرنگار به روابط عمومی این شرکت نگاه کنیم، فعالیتشان چنگی به دل نمی‌زند. بسیار دیده شده بود که این دپارتمان با رسانه‌ها تماس می‌گرفت و خواستار حذف یا تغییر مقالات منتشر شده در خصوص دیجی کالا می‌شد، آن هم با لحنی تند و نگاه بالا به پایین.

طی شش ماه گذشته نیز، از سمت روابط عمومی دیجی کالا اعلام شد که مصاحبه‌ای با رسانه‌ها نخواهند داشت. همچنین در زمان ارائه گزارش سالیانه خود، به تندی از پاسخگویی به خبرنگاران امتناع کرده و سوالات آن‌ها نوعی «مناظره» خواندند.

در زمان قطعی اینترنت و تعدیل نیروهای کسب‌وکارهای آنلاین نیز، با اینکه اخبار رسانه می‌توانست به روند بهبود اینترنت کمک کند، اما روابط عمومی دیجی کالا از صحبت در این مورد سرباز زد، البته اولین باری نبود که این شرکت با بحرانی در منابع انسانی خود روبه رو می‌شد و عدم صحبت با رسانه‌ها، بازتاب این موضوع را در شبکه‌های اجتماعی تشدید کرد.

موسوی به مدت ۵ سال و یک ماه در دیجی کالا مشغول بود که از این مدت ۲سال و ۷ ماه آن، معاونت ارتباطات این شرکت را برعهده داشت. وی قبل از دیجی کالا در استارتاپ‌هایی مثل تپسی و مدیسه نیز فعالیت کرده و هم اکنون نیز دانشجوی مقطع دکتری است و در آژانس بادکوبه نیز به تدریس کارگاه‌های روابط عمومی نیز مشغول بوده است. او همچنان از سمت جدید خود صحبتی به میان نیاورده است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array