به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، استفانی کابوسیوراس (Stéphanie Cabossioras) از سمت خود به عنوان مدیر اجرایی بایننس فرانسه استعفا داد و به دهمین مدیر ارشد اجرایی تبدیل شد که امسال بایننس را ترک کرده‌اند.

دیوید پرینسای (David Prinçay)، رئیس بایننس فرانسه، امروز با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس (X) ضمن تایید خبر استعفای کابوسیوراس از زحمات و تلاش‌های او در این صرافی قدردانی کرد.

پرینسای نوشت: «ما از استفانی به خاطر مشارکت قدرتمند در بایننس فرانسه تشکر می‌کنیم و برای او بهترین‌ها را آرزومندیم.»

کابوسیوراس برای اولین بار در آوریل 2022 به بایننس ملحق و به عنوان رئیس حقوقی در شعبه فرانسوی این صرافی رمزارزی مشغول به کار شد؛ وی در نوامبر همان سال به سمت مدیر اجرایی این صرافی ارتقا یافت.

سخنگوی بایننس در گفتگو با کوین تلگراف اظهار داشت که فعالیت شعبه فرانسوی این صرافی همچنان در جریان است و خروج کابوسیوراس “هیچ تاثیری بر عملیات آن” نداشته است.

مدیر اجرایی بایننس فرانسه

نکته مهم این است که بازوی بایننس در فرانسه ماه ژوئن تحت تحقیقات محلی گسترده‌ای قرار گرفت و دفتر دادستانی پاریس از “اقداماتی در راستای تسهیل پولشویی” و چندین اتهام دیگر به عنوان مبنای تحقیقات نام برده بود.

در یک سال گذشته، به غیر از کابوسیوراس، چندین تن از مدیران اجرایی بایننس این شرکت را ترک کرده‌اند. برای مثال روز 6 جولای (15 تیر)، سه مدیر اجرایی از جمله پاتریک هیلمن، افسر ارشد استراتژی، هان نگ، مشاور عمومی و استیو میلتون، معاون جهانی بازاریابی و ارتباطات شرکت، خبر استعفای خود را اعلام کردند.

چانگ پنگ ژائو (Changpeng “CZ” Zhao)، مدیر عامل بایننس روز بعد از این اتفاق، به این خبر پرداخت و آنها را به عنوان بخشی از روال عادی تکامل شرکت خود توصیف کرد و هرگونه گزارش مربوط به حس ترس، عدم اطمینان و تردید (FUD) میان آنها را رد نمود.

« حس ترس، عدم اطمینان و تردید زیادی درباره این خروج ایجاد شده است. بله گردش و جایگزینی افراد در هر شرکتی اتفاق می‌افتد. اما دلیل آن اخبار کذبی که در رسانه‌ها می‌شنوید نیست. به ویژه درباره شرکتی مثل ما که طی 6 سال از 30 نفر پرسنل به 8000 نفر رسیده و در کمتر از 5 ماه، از صفر، به بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال تبدیل شدیم.»

– ژائو (cz_binance@)؛ 6 جولای 2023

چالش‌های حقوقی بایننس

گفتنی است که مشکلات حقوقی بایننس به دنبال چندین شکایت مطرح شده علیه آن از سوی قانونگذاران در ایالات متحده رو به وخامت گذاشت. در ماه مارس، کمیسیون معاملات آتی کالا از بایننس، ژائو و شرکت‌های وابسته به آنها به دلیل یک سری تخلفات تجاری شکایت کرد. به دنبال آن، در ماه ژوئن، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SRC) اقدامات قانونی خود را آغاز و از شخص ژائو، صرافی او و شرکت‌های وابسته به آن به اتهام فعالیت به عنوان یک کارگزار اوراق بهادار ثبت نشده و اتهامات دیگر رسماً شکایت کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array