به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، بخش به‌اشتراک‌گذاری نظرات در پلتفرم یوتیوب می‌تواند همزمان باعث ایجاد دوستی و دشمنی میان کاربران شود. سرعت بسیار بالای کامنت گذاشتن مخاطبان کار نظارت و مدیریت بر این نظرات را برای یوتیوبرها و سازندگان محتوا بسیار سخت و دشوار می‌کند.

به همین منظور، کمپانی یوتیوب با انتشار پست جدیدی در وبلاگ خود اعلام کرده خبر خوشی در این زمینه دارد و امیدوار است بتواند با این ابزار جدید، روند نظارت و کنترل انبوه کامنت‌های مخاطبین را کمی ساده‌تر سازد.
قابلیت Pause که پیش از این در حال طی کردن روند آزمایشی بود، حالا به‌صورت رسمی و سراسری به کاربران این پلتفرم ویدیویی ارائه شده است.

یوتیوب
تنظیمات جدید مربوط به انتشار نظرات ویدیوهای یوتیوب

قابلیت Pause، راهی دقیق‌‌تر برای کنترل نظرات یوتیوب

به گفته این پلتفرم ویدویی، سازندگان محتوا می‌توانند به کمک این قابلیت نظرات ارسال و منتشر شده را به دیگران نمایش دهند، اما برای یک بازه زمانی موقت و دلخواه، از پذیرفتن نظرات جدید جلوگیری کنند. تا پیش از این، تنها دو راه بسیار کلی پیش روی یوتیوبرها بود: غیرفعال کردن بخش کامنت‌ها به‌صورت کلی یا بررسی تک‌تک نظرات پیش از منتشر کردن آنها.

برخلاف تنظیمات روند بررسی نظرات، قابلیت Pause از دریافت هرگونه کامنت جدید به‌کلی جلوگیری می‌کند و در نتیجه یوتیوبرها دیگر مجبور به بازبینی انبوهی از نظرات منفی و یا نامناسب نخواهند بود. در واقع اگر سازندگان محتوا قصد داشته باشند وقت خود را به فعالیت‌های دیگری (حتی خارج از فضای این پلتفرم) اختصاص دهند، می‌توانند این کار را بدون نگرانی راجع به بررسی هزاران نظر پیش از انتشار ویدیوهای خود انجام دهند.

یوتیوب

اکانت YouTubeCreators با انتشار پست جدیدی در X نوشت: “به راه جدید بررسی و نظارت بر کامنت‌های ویدیوهای خود خوش‌آمد بگویید! از این پس علاوه‌بر دو گزینه “خاموش” و “روشن”، گزینه “Pause” (توقف موقتی) ⏸ نیز در دسترس شما قرار گرفته است. با استفاده از این قابلیت، کامنت‌های قبلی همچنان قابل مشاهده خواهند بود، اما از دریافت کامنت‌های جدید جلوگیری خواهد شد. امیدواریم با ارائه این روش بتوانیم کنترل و انعطاف‌پذیری بیشتری را در اختیار سازندگان محتوا قرار دهیم”.

علاوه‌بر معرفی گزینه Pause، چند تنظیمات جدید دیگر نیز در بخش بررسی نظرات یوتیوب افزوده شده است. اگر یوتیوبرها امکان دریافت کامنت‌های جدید برای ویدیوهای خود را فعال کرده باشند؛ گزینه‌هایی از جمله Basic (جلوگیری از انتشار کامنت‌هایی که ممکن است نامناسب باشند / نیاز به بازبینی و بررسی)، Strict (تعیین مرز و محدوده مشخص برای بازبینی و بررسی) و همچنین Hold All (جلوگیری از انتشار همه کامنت‌ها / بازبینی و بررسی تک‌تک) را مشاهده خواهند کرد.

منبع: Engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array