به گزارش ایران دکونومی، علی کریمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت که در مجموع ۲۰ خانوار در ۳۷۵ روستا در ایلام زندگی می‌کنند که از این میزان اکنون ۳۳۳ روستا به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند. به این ترتیب، ۹۳ درصد این روستاها تحت پوشش اینترنت قرار گرفته‌اند، از این میان ۸۸ درصد آن مطلوب بوده و ۵ درصد باقی مانده نیاز به ارتقاء دارند.

کریمی با اشاره به این‌که استان ایلام از لحاظ درصد روستاهای متصل به اینترنت بهتر، در دولت سیزدهم رتبه چهارم را دارد بیان کرد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در انتهای سال جاری تمامی روستاهایی که این ۲۰ خانوار را در ایلام شامل می‌شوند به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

او با اشاره به افزایش دو ترابایتی ظرفیت پهنای باند ورودی استان گفت که در دولت سیزدهم با اقدامات زیرساختی که صورت گرفته، شاهد افزایش ۱۷ درصدی پوشش ارتباطی استان می‌باشیم. علاوه بر آن در طول یک‌سال ۶۵ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و با این میزان افزایش، استان را در رتبه چهارم کشور از حیث درصد روستاهای متصل شده در دولت سیزدهم قرار داده است.

منبع: فارس

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array