به گزارش ایران دکونومی، مجید احمدی، مدیرعامل و بنیانگذار همسا (پلتفرم ارتباطی درون‌سازمانی) درباره این پلتفرم می‌گوید: همسا یک پلتفرم ارتباط درون‌سازمانی برای سازمان‌های بزرگ با تعداد کارکنان بیش از ۵۰۰ نفر است که پراکندگی جغرافیایی زیاد دارند و با گذشت زمان و بزرگ شدن سازمان دچار مسائل ارتباطی شده‌اند و به تدریج با چالش‌هایی مثل دلسردی و بی‌تفاوتی کارکنان و کاهش بهره‌وری مواجهند.

او در ادامه می‌گوید: بسیاری از سازمان‌ها در ایران، به دلیل اینکه نتوانسته‌اند چشم‌انداز مشترکی بین کارکنان در تمام سطوح ایجاد کنند، یک جهت هماهنگ و همسو برای حرکت جمعی ندارند و به تدریج با واحدهای کاری جدا افتاده از هم مواجه می‌شوند که این مسئله چالش‌های زیادی برای آنها ایجاد می‌کند. پیام بخش‌ها و واحدهای سازمان چه از بالا به پایین و چه از پایین به بالا به درستی منتقل نمی‌شود و متاسفانه سازمان‌ها به جای حل ریشه‌ای مسئله صرفاً به دستاوردها و اهداف نقطه‌ای خودشان را راضی می‌کنند. به همین خاطر است که تحولات رادیکال در سازمان‌های ایرانی کم دیده می‌شود در حالی که این جریان تحول در شرکت‌های بزرگ دنیا سال‌هاست که تجربه می‌شود. تحولات رادیکال در حوزه‌ استراتژی کسب‌وکار، تکنولوژی، نوآوری و سرمایه‌های انسانی بر بستر این جریان ارتباطی ساخته می‌شود.

همسا

احمدی می‌گوید: پلتفرم همسا در ابتدا در قالب یک شبکه اجتماعی درون‌سازمانی از سال ۹۷ شروع به کار کرد و این اپلیکیشن در نسخه‌های اندروید، iOS  و وب به مشتریان عرضه شد. اما به تدریج متوجه شدیم که صرفاً ارائه یک ابزار ارتباطی جدید نمی‌تواند تحولات ارتباطی در سازمان ایجاد کند. ما مشاهده کردیم که کماکان مشکلات ارتباطی سازمان با وجود ابزار جدید ما کماکان ادامه دارد و در بسیاری مواقع پیام‌ها به درستی منتقل نمی‌‌شوند و بی‌تفاوتی و دلسردی مانع ایجاد جریان ارتباطی می‌شود.  این شد که سال بعد با چرخش در مدل کسب‌وکار شرکت، خدمات ارتباطی بین‌رشته‌ای را با کمک متخصص‌هایی از حوزه‌های روانشناسی اجتماعی، رفتار سازمانی، رسانه و تحلیل داده، توسعه دادیم تا بتوانیم به سازمان‌ها در اجرای حرکت و تحول واقعی کمک کنیم.

احمدی توضیح می‌دهد: شاید مهم‌ترین کار همسا تمرکز بر ارتقای فرهنگ سازمان و در ادامه رفتار سازمان بوده است. بستر اصلی کار ما برای این موضوعات حیاتی سازمان، همان ارتباطات است که متاسفانه معمولاً خیلی سطحی با آن برخورد می‌شود. به همین دلیل ما سعی کردیم با ارائه خدمات بین‌رشته و گزارش‌های مناسب به مدیران تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر سازمان، کمک کنیم که از بستر ارتباطی سازمان‌شان برای حرکت سازمان و اجرای برنامه‌های تحول استفاده کنند. در تمام این ‌سال‌ها بانک سامان به عنوان اولین و همراه‌ترین مشتری ما پذیرای ایده‌های نوآورانه همسا بود و یکی از مهم‌ترین حامیان و مشوق‌های ما برای ارتقای خدمات‌مان در کلاس جهانی بود.

هسته اولیه تیم همسا در سال ۱۳۹۴ با توسعه شبکه اجتماعی عمومی همسا که روی «نوآوریِ باز» متمرکز بود شکل گرفت؛ اما از سال ۱۳۹۷ تاکنون روی حل مسائل ارتباطی سازمان‌های بزرگ (Enterprise) تمرکز دارد. به عقیده مدیرعامل همسا، هر مسئله سازمانی در کنار تمام راه‌حل‌های احتمالی، حتماً یک «راه‌حل ارتباطی» نیز دارد.

شرکت توسعه خلاقیت و نوآوری همسا شرکتی دانش‌بنیان است که با توسعه پلتفرم و خدمات خود می‌تواند از طریق توسعه روابط درون‌‌سازمانی، منجر به ایجاد دلبستگی در کارکنان، بهبود عملکرد، مدیریت تغییرات و استقرار استراتژی در سازمان‌های بزرگ شود.

مأموریت این کسب‌وکار توانمندسازی سازمان‌های بزرگ با تمرکز بر بهبود و اثربخشی ارتباطات درون‌سازمانی است. همسا تا امروز در چندین سازمان بزرگ و پیشرو در صنعت بانک، بیمه و فناوری اطلاعات تجربه‌های اجرایی جذاب و قابل دفاع داشته و ۲ محصول در حوزه ارتباطات درون و برون‌سازمانی تولید کرده‌ است.

همسا با تخصص‌های بین‌رشته‌ای از حوزه‌های فنی، طراحی و توسعه محصول، محتوا، رسانه، دیتا، روانشناسی و ارتباطات سعی دارند در کیفیت و کمیت روابط انسانی موجود در کسب‌وکارها اثرگذار باشند.

تیم همسا در حال حاضر به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان در برج فناوری شریف واقع در ناحیه نوآوری دانشگاه شریف فعالیت می‌کنند.

منبع: پیوست

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array