به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، تنها چند ساعت بعد از انتشار شایعاتی مبنی بر استعفای احتمالی مدیرعامل کمپانی علی بابا، دنیل ژانگ یکی از بزرگترین فعالان حوزه تجارت الکترونیکی، امروز اخبار کناره‌گیری خود را تأیید کرد.

جو سای، نائب‌رئیس اجرایی فعلی علی بابا جایگزین دنیل ژانگ خواهد شد و ادی وو، مدیر فعلی بخش فروش Taobao و Tmall، به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره به کار خود ادامه خواهد داد.

ادی وو که سال‌ها به‌عنوان ناظر و معمار اصلی چندین پلتفرم تکنولوژی علی بابا مشغول به‌کار بوده، با رونمایی و معرفی اپلیکیشن موبایلی Taobao کسب‌وکار این غول تجارت چینی را گسترش داده است.

بعد از انجام پروسه‌های اداری و جابه‌جایی و جایگزینی سِمت‌های مدیریتی در ماه سپتامبر پیش‌رو، دنیل ژانگ تمرکز خود را بر هدایت و کنترل گروه سرویس خدمات ابری این کمپانی اختصاص خواهد داد. سرویس خدمات ابری علی بابا شامل بخش محاسبات بیزینسی، پروژه‌های هوش مصنوعی و مدل‌های زبانی و اپلیکیشن پیام‌رسان Dingtalk است.

گروه خدمات ابری اخیراً در طی اقدامات جدید زیرساختی برای کنترل بهتر وظایف کاری و تقسیم تیم‌ها به 6 بخش مجزا، ایجاد شده است.

علی بابا

تمرکز دنیل ژانگ بر سرویس خدمات ابری علی بابا

کمپانی علی بابا در زمینه جایگزینی منظم مدیران خود برای رسیدگی به چالش‌های جدید بازار، پیشرو و پرچم‌دار است. دنیل ژانگ خود در سال 2015 و 2019 به‌ترتیب عناوین مدیرعامل و رئیس این کمپانی را به‌دست آورده و جایگزین جک ما شده بود.

تصمیم شخصی دنیل ژانگ برای کناره‌گیری از سمت خود به‌عنوان مدیرعامل این مجموعه، که البته توسط اعضای تیم هیئت‌مدیره نیز تأیید شده است، خبر غافلگیر کننده‌ای محسوب نمی‌شود. زیرا او مدتی است که به‌عنوان رئیس بخش خدمات ابری مشغول به‌کار است و به‌هرحال رسیدن چنین روزی پیش‌بینی می‌شد.

علاوه‌بر این، محبوبیت روزافزون تکنولوژی هوش مصنوعی به‌واسطه مدل‌های زبانی بزرگ، باعث جلب توجه بسیاری به گروه خدمات ابری کمپانی علی بابا شده است.
در ماه آوریل سال جاری، این کمپانی از برنامه‌های خود برای تجهیز خدمات و سرویس‌های علی بابا، مانند تجارت الکترونیک و برنامه‌های ارتباطی به مدل زبانی Tongyi Qianwen خبر داده بود.

بر اساس گزارش مالی اخیر این کمپانی، بخش خدمات ابری علی بابا با کسب درآمد 2.7 میلیارد دلاری در سه‌ماهه نخست امسال، بیش از 9% از کل درآمد این مجموعه را به خود اختصاص داده است.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array