به گزارش ایران دکونومی، این شرکت از بی‌توجهی به IT در مخابرات در سال‌های گذشته، انتقاد کرد. در سال گذشته تنها ۳۰ درصد بودجه این بخش ثابت شده است.

شرکت مخابرات ایران از 16 پروژه در حوزه فناوری اطلاعات بهره‌برداری کرده‌است که قسمت عظیمی از آنها در حوزه تجاری و خدمات مشتریان بوده است.

گفته می‌شود که شرکت مخابرات ایران، در سال قبل از ۴۵۵ میلیارد تومان بودجه این معاونت تنها ۹۰ میلیارد تومان محقق کرده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، مجید سلطانی در این مراسم به سعی و تلاش مدیران شرکت برای جلب نظر مدیران ارشد و سیاست‌گذار کشور نسبت به صنعت ICT‌ و شرکت مخابرات، درباره تحول درونی این شرکت سخن گفت که در زمینه‌های مختلف فنی، شبکه، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات دنبال می‌شود.

سلطانی همچنین به سرمایه‌گذاری اندک در حوزه فناوری اطلاعات در سال‌های گذشته اشاره کرد و از مدیران مخابرات خواست علاوه بر موضوع بودجه به مسائل دیگری در حوزه منابع انسانی و نگه‌داشت نیروی انسانی توجه داشته باشند.

مدیرعامل مخابرات همچنین به مدیران میانی و استانی تاکید کرد که پیاده‌سازی پروژه‌های رونمایی شده، مستلزم اجرای آنها در کل کشور است که این موضوع به تلاش شبانه‌روزی آنها نیاز دارد.

تنها سی درصد بودجه عملی شده است

در این جلسه، سید میثم صالحی، معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران بیان کرد که در سال گذشته فقط 30 درصد بودجه این معاونت، تحقق یافته است. به گفته او برای سال جاری بودجه معاونت فناوری اطلاعات دو برابر شده و او امید دارد میزان تحقق بودجه، بیشتر از سال جاری باشد. صالحی گفت برای جبران کاستی‌ها در بخش زیر ساخت، 70 درصد بودجه سال جاری هزینه خواهد شد.

به گفته او در سال گذشته ۴۰ پروژه در این معاونت تعریف شده بود که با توجه به میزان بودجه موجود، ۱۶ پروژه به بهره‌برداری رسیده است و ۵۳ پروژه برای سال آینده تعریف شده است.

صالحی، پروژه‌های بهره برداری شده را شرح داد که شامل صدور متمرکز صورتحساب آنی، مدیریت مشتریان تجاری، مدیریت نیروهای میدانی، سامانه خرید و انبار کالا و غیره می‌شود.

داوود زارعیان، معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران یکی دیگر از سخنرانان در این جلسه بود که به سیر توسعه مخابرات در سال‌های گذشته پرداخت و عنوان کرد: دهه‌های ۶۰ و ۷۰ دهه‌های شبکه بودند و مخابرات در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد. اما با ورود دیتا در دهه 80، باز هم مخابرات به شبکه پرداخت و در دهه 90 به این فکر کردیم که بدون فناوری اطلاعات نمی‌توان از شبکه موجود استفاده کرد.

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array