به گزارش ایران دکونومی، این پنل با حضور دکتر پرویز زارعی، مشاور ارزیاب و مدرس توسعه منابع انسانی، امیرحسین کارآگاه، مدیرعامل شتابدهنده پرسیس ژن، احمد محمدزاده، مدیرعامل شرکت نوسا، سحر بهمنی، مدیرعامل شرکت زیست تخمین و حسین گایینی، کوچ مدیران اجرایی تسهیلگر مهارت‌های نرم به عنوان مدیر پنل برگزار شد.

حسین گایینی در ابتدای پنل با اشاره به چالش‌های منابع انسانی گفت: «از نظر شما، منابع انسانی چه نقشی را در توسعه کسب‌وکارهای نوآور و سنتی ایفا می‌کند؟»

سحر بهمنی، مدیرعامل زیست تخمین در پاسخ گفت: «کارفرماها باید از فرصت‌های موجود در صنعت بیاموزند و این چالش با ارائه راهکار مناسب و بررسی بحران‌های موجود منابع انسانی قابل حل است».

او با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه منابع انسانی توضیح داد: «ما نیروهایی که آموزش می‌دهیم، زودتر از موعد قرار خود اقدام به قطع همکاری می‌کنند و این چالش بزرگی است. از طرفی بحث مدیر منابع انسانی موضوعی دیگر است که باید به آن فکر شود، چراکه در صنایع موضوع منابع انسانی به شکل حرفه‌ای نگاه نمی‌شود، بنابراین نیاز است که حتی از متخصصین روان‌شناسی در مدیریت منابع انسانی استفاده شود».

احمد محمدزاده نیز اضافه کرد: «به نظرم این سیستم باید به طور جدی اصلاح شود و دیدگاه‌های سنتی در منابع انسانی تغییر کند».

کارآگاه ضمن تأیید نیز افزود: «تا زمانی که پیش‌بینی‌پذیری جامعه به طور اصولی انجام نشود، نمی‌توانیم انتظار منابع انسانی حرفه‌ای را داشته باشیم، همچنین تا زمانی که فاکتور محیط را کنار می‌گذاریم، این روال اصلاح‌پذیر نیست».

در طی پنل یکی از خبرنگاران ضمن اشاره به بحران منابع انسانی پرسید: «تا چند سال آینده با این اقتصاد و شرایط متلاطم موجود بسیاری از مشاغل از بین خواهند رفت، راهکار شما در این زمینه چیست؟»

احمد محمدزاده در پاسخ گفت: «ترند جامعه رو به رشد است و دانشجویی که خودش را با نیاز جامعه وقف بدهد، قطعاً بیکار نمی‌ماند».

حسین گایینی با اشاره بر بحران مهاجرت نیروی انسانی پرسید: «با چالش مهاجرت نیروها چه باید کرد؟»

احمد محمدزاده گفت: «بیان مشکل، مشکل را حل نمی‌کند، من در چنین مواقعی به نیروهای خود می‌گویم شما باید توانایی خود را به‌روز کنید».

پرویز زارعی نیز اضافه کرد: «بیکاری هیچ وقت رخ نمی‌دهد، با توسعه هوش مصنوعی و مشاغل آینده، مشاغل جدیدی به منابع انسانی اضافه خواهند شد».

در ادامه یکی دیگر از مدیران حاضر در پنل بیان کرد: «از نظر من موضوع منابع انسانی تنها معطوف به مدیران منابع انسانی نمی‌شود، بلکه تصمیم‌گران سازمان نیز باید به موضوع مهارت‌های نرم رسیدگی کنند».

حسین گایینی ضمن تأیید اضافه کرد: «اتفاقاً مدیران غیر منابع انسانی باید مدیر منابع انسانی باشند و برای تغییر این نوع رویکردها به گذر زمان نیاز است».

احمد محمدزاده در پایان پنل نیز گفت: «ما باید به دنبال اصل مشکل باشیم که پس از آن بتوانیم آن را حل کنیم و این موضوع لازم است توسط مدیران شرکت‌ها بررسی شود».

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array