به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  یک استارتاپ آمریکایی با نام Luma AI از مدل هوش مصنوعی جدیدی با نام Dream Machine رونمایی کرده که قادر است براساس یک سری توضیحات متنی ساده، ویدیوهای باکیفیت 5 ثانیه‌ای تولید کند. این هوش مصنوعی با توجه به امکانات رایگانی که در اختیار همه کاربران قرار می‌دهد، می‌تواند به رقیبی قدرتمند برای مدل هوش مصنوعی تولید فیلم OpenAI یعنی سورا (Sora) تبدیل شود.

این استارتاپ مستقر در سانفرانسیسکو با انتشار چند نمونه ویدیوهای ساخته شده با مدل هوش مصنوعی جدید خود، این ابزار را با شعار «یک مدل ویدیویی نسل بعد برای تولید محتوای با کیفیت و واقعی» معرفی کرد. بی‌تردید معرفی این نوع مدل‌های مبتنی بر AI می‌توانند هر روز صنایع مختلفی مثل تبلیغات و آموزش را متحول کنند.

هوش مصنوعی Dream Machine
نمونه ای از فیلم‌های ساخته شده با مدل هوش مصنوعی Dream Machine

عملکرد هوش مصنوعی Dream Machine چگونه است؟

مدل هوش مصنوعی جدید Dream Machine به شما اجازه می‌دهد براساس توضیحات متنی ساده، ویدیوهای واقع‌گرایانه پنج ثانیه‌ای تولید کنید. توانایی این ابزار در به ‌تصویر کشیدن اشیاء، شخصیت‌ها و محیط‌های خاص و نیز حرکات روان و منسجم در فیلم‌های شاخته شده، مورد توجه کاربرانی قرار گرفته است که از این مدل استفاده کرده‌اند.

همانطور که گفتیم، نقطه تمایز مدل هوش مصنوعی Luma AI  با نمونه‌های شناخته‌شده‌ای مثل Sora و  Kling در زمینه تولید ویدیو، دسترس‌پذیری گسترده آن است. در واقع، درحالی که قابلیت‌های Sora و  Kling فقط در اختیار گروه خاصی از کاربران قرار دارد، این شرکت با برنامه‌هایی که برای انتشار  APIها و افزونه‌های مختلف در نرم‌افزارهای پرکاربرد در نظر دارد، سعی می‌کند تا حدامکان مدل Dream Machine را در اختیار طیف گسترده‌تری از افراد قرار دهد. همین رویکرد به Luma AI کمک خواهد تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان بیشتری را به سمت محصول خود جذب کند.

از سوی دیگر، این محصول درست زمانی به بازار معرفی شده است که هیجان کاربران درباره هوش مصنوعی مولد و قابلیت‌های متعدد آن، استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ فناوری را به توسعه ابزارهای پیچیده‌تر با مزیت‌های رقابتی سوق داده است.

منبع: lumalabs

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array