به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ران دیسانتیس (Ron DeSantis)، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده و فرماندار فلوریدا، بار دیگر از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) انتقاد کرد و در مقابل دلار دیجیتالی در این کشور بحث کرد.

دیسانتیس در سخنرانی در اجلاس رهبری خانواده در 14 جولای (23 تیر) قول داد که در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور، CBDCها را در ایالات متحده ممنوع کند. او در این خصوص گفت:

“اگر من رئیس جمهور باشم، در روز اول، ارز دیجیتال بانک مرکزی را حذف خواهیم کرد.”

دیسانتیس یکی از مخالفان سرسخت دلار دیجیتال در ایالات متحده است. در ماه می (اردیبهشت)، او لایحه‌ای را در فلوریدا امضا کرد که استفاده از CBDC‌های فدرال را به عنوان پول ممنوع می‌کند. او همچنین استفاده از CBDC‌های خارجی را ممنوع و ادعا کرد که این امر منجر به انتقال گسترده قدرت از مصرف کنندگان به یک مقام مرکزی می‌شود.

ارز دیجیتال بانک مرکزی با ارز سنتی صادر شده توسط بانک مرکزی تفاوت چندانی ندارد. می‌توان آن را به‌عنوان نسخه دیجیتال ارز فیات تعریف کرد که امکانات دارایی‌های دیجیتال را به همراه دارد.

با این حال، مدت‌هاست که منبع مناقشه در جامعه رمزارزی بوده است، و مخالفان ادعا می‌کنند که CBDCها حریم خصوصی شهروندان را تهدید می‌کند و می‌تواند منجر به کنترل مطلق دولت شود؛ در حالی که دیگران آن را ابزاری برای تقویت پذیرش و همچنین یک مورد استفاده جهانی برای فناوری بلاکچین می‌دانند.

دیسانتیس

بر اساس پایگاه داده CBDC کوین تلگراف، پروژه‌های CBDC در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته‌اند، به طوری که بیش از 100 کشور در حال تحقیق در مورد این فناوری هستند و حداقل 39 کشور با CBDC آزمایشی، اثبات مفهوم یا سایر ابتکارات مرتبط در حال انجام هستند.

طبق گزارش‌ها، فدرال رزرو ایالات متحده فعلاً برنامه‌ای برای انتشار دلار دیجیتال ندارد، اما ممکن است پس از انتخابات سال آینده تغییر کند، زیرا کاندیداهای بیشتری در طول کمپین‌های اولیه خود در مورد موضوعات مرتبط با رمزارز بحث می‌کنند.

رابرت اف کندی جونیور (Robert F. Kennedy Jr) از ماه می به عنوان بخشی از کمپین خود برای نامزدی حزب دموکرات برای ریاست جمهوری، بیت کوین را تبلیغ می‌کند. او اخیراً از سرمایه‌گذاری‌های بیت کوین به ارزش 250,000 دلار خبر داده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array