به گزارش ایران دکونومی و به نقل از روابط عمومی تپسی، در پانصد و نود و نهمین جلسه شورای رقابت، سازمان منطقه آزاد کیش را به ایجاد انحصار به نفع اسنپ محکوم و دستور بر توقف رویه مذکور و انعقاد قرارداد حمل و نقل مسافر در جزیره کیش با سایر شرکت‌های متقاضی را صادر کرد.

این حکم در حالی صادر شد که چندی پیش و بر اساس اعلام شورای رقابت، شرکت اسنپ با خرید هزار سیم کارت و پیشنهاد به رانندگان تپسی، رویه‌ای ضدرقابتی در پیش گرفته بود که هنوز شبهاتی دربر دارد.

این شکواییه که در جلسه ۵۹۹ شورای رقابت مطرح شد، پیرو شکایت تپسی از سازمان منطقه آزاد کیش و اسنپ، در خصوص مجوز انحصاری برای فعالیت اسنپ در این جزیره و جلوگیری از ورود سایر رقبا مطرح شده بود.

در این شکواییه، تپسی اظهار داشته که بر طبق توافقی که بین اسنپ و سازمان منطقه آزاد کیش وجود داشته، فعالیت این تاکسی اینترنتی انحصاری بوده و از فعالیت دیگر رقبا در جزیره کیش ممانعت به عمل آمده است. تپسی مستنداتی را به شورای رقابت ارائه کرد که طبق آن، سازمان منطقه آزاد کیش، به درخواست‌های این شرکت برای فعالیت در جزیره بی‌توجهی کرده و نامه‌ها و پیگیری‌ها را بی جواب گذاشته است.

اسنپ تپسی در کیش

چرا از سازمان منطقه آزاد کیش شکایت شد؟

شورای رقابت بعد از بررسی این مستندات و با توجه به عدم ارائه دفاعیه از سمت سازمان منطقه آزاد کیش و بیان دلایل عدم انعقاد قرارداد با تپسی، امتیاز انحصاری از سمت سازمان منطقه آزاد کیش به اسنپ را به اتفاق آرا محکوم کردند.

قبل از این جلسه، تپسی نسبت به رویه انحصاری سازمان منطقه آزاد کیش، توسط رسانه‌ها هشدار داده بود و با عدم پاسخگویی سازمان و عدم ارائه مجوز روبه‌رو شد و همین باعث شد تا شکواییه تپسی به شورای رقابت برسد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array