به گزارش ایران دکونومی، امیری با اشاره به دلایل تعطیلی وین ثبت عنوان کرد: ۴ بار فیلترینگ که مجموعاً ۸ ماه محصول وین‌ثبت را غیرقابل دسترسی کرده بود، احضار مداوم به دادستانی فضای مجازی، پلیس فتا تهران، کرج، همدان، قزوین، مشهد، احضار به سایر ارگان‌های نظارتی و ایمیل‌ها و تماس‌های تهدید‌آمیز از اشخاص مختلف برای حذف یا تغییر داده‌ها بخشی از دلایل وین‌ثبت برای تعطیلی به شمار می‌رود.

وین‌ثبت در سال ۱۳۹۸ با هدف افزایش امکان دسترسی و سهولت در استفاده از اطلاعات موجود در سامانه روزنامه رسمی کشور ایجاد شده بود. در این مدت ۳۰ میلیون صفحه توسط ۴۰۰ هزار کاربر فعال ماهانه بازدید شده است. به گفته امیری از ابتدای مهر ۱۴۰۲ دسترسی به سایت وین‌ثبت و تمام داده‌های آن برای همیشه قطع خواهد شد.

وین‌ثبت

یکی از علل اصلی تعطیلی استارتاپ‌ها، مرتبط با مسائل مالی و نیاز به سرمایه‌گذاری است. اغلب استارتاپ‌ها در دوران رشد و توسعه به منابع مالی کافی برای پیش‌برد طرح‌های خود نیاز دارند. این منابع مالی ممکن است از طریق جذب سرمایه‌گذاران، تسهیلات بانکی یا منابع دیگر تامین شوند. اما در مواردی، به دلیل ناتوانی در جذب سرمایه‌گذاران، اعتبار نداشتن در بانک‌ها یا اقبال کم به ریسک‌پذیری از سوی این نهادها، استارتاپ‌ها ممکن است با مشکلات مالی مواجه شده و در نهایت به تعطیلی مجبور شوند.

تعطیلی استارتاپ‌ها گاهی اوقات به دلیل عدم نیاز بازار به محصول یا خدمت آن‌ها رخ می‌دهد. این موضوع ممکن است به علت نادرست انجام مطالعات بازاریابی و نقص در تحقیق و تفحص محصول یا خدمت ارائه شده باشد. در صورتی که استارتاپ نتواند نیاز و خواسته‌های واقعی بازار را تشخیص دهد و به تناسب با آن‌ها عمل کند، ممکن است این مشکل باعث تعطیلی آن شود. همچنین، نبود برنامه‌ریزی مناسب در زمینه اجرای استراتژی بازاریابی و فروش نیز می‌تواند به این امر کمک کند.

استارتاپ‌ها در معرض رقابت با شرکای بزرگتر و قدرتمندتر در بازار قرار دارند. این شرکت‌ها ممکن است به دلیل امکانات و منابع بیشتر، قدرت مالی بالاتر و شناخت بیشتر بازار، استارتاپ‌ها را از بازار رانده و به تعطیلی مجبور کنند؛ به‌خصوص اگر استارتاپ‌ها توانایی رقابت با این شرکت‌ها را نداشته باشند و از نظر نوآوری، کیفیت یا قیمت نتوانند با آن‌ها رقابت کنند، ممکن است با مشکلات فراوانی مواجه شوند و نهایتاً تصمیم به تعطیلی بگیرند.

منبع: ایرانیان استارتاپ

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array