به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «ویژوال کاپیتالیست»، صادرات آسیا طیف وسیعی از کالاها را شامل می‌شود که عبارتند از: نفت، مواد معدنی، محصولات نساجی و سایر کالاها.

مانند بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان، نفت جزء مهمی از اقتصاد قاره آسیا است. به عنوان مثال فرآورده‌های نفتی با تجارتی بالغ بر 86 میلیارد دلار در سال، برترین کالای صادراتی هند به شمار می‌رود.

در جدول زیر، صادرات برتر (تا سال 2022) کشورهای آسیایی به استثنای کشورهای خاورمیانه نشان داده شده است:

محصولات صادراتی کشورهای آسیایی
محصولات صادراتی آسیا

یکی دیگر از محصولاتی که از آسیا به جهان صادر می‌شود، مدارهای مجتمع یا آی سی است؛ که در بسیاری از برنامه های کاربردی شامل محاسبات، ارتباطات، الکترونیک مصرف کننده، خودرو، اتوماسیون صنعتی، دستگاه های پزشکی، هوافضا و صنایع دفاعی استفاده می‌شود.

علاوه بر این، آسیا تولید کننده بزرگ نیمه هادی‌ها است که برای کاربری‌های مختلف از مخابرات و هوش مصنوعی گرفته تا انرژی‌های تجدیدپذیر و مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است. تایوان 68 درصد از سهم بازار نیمه هادی‌های پیشرفته را در اختیار دارد.

پاکستان، بنگلادش و کامبوج تولیدکنندگان عمده محصولات نساجی مانند تی‌شرت، ژاکت و کتانی خانگی هستند. بیشتر محصولات آنها به آمریکا و اروپا رفته و در برندهای برتر پوشاک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آسیا به عنوان تولید کننده برتر مواد معدنی و سوخت شناخته می‌شود؛ افغانستان، اندونزی و مغولستان بزرگترین تولیدکنندگان زغال سنگ هستند که برای گرمایش، پخت و پز و فرآیندهای صنعتی استفاده می‌شود؛ در حالی که ارمنستان، گرجستان، بوتان، میانمار (برمه) و کره شمالی بزرگترین صادرکنندگان مواد معدنی به شمار می‌روند.

بزرگترین اقتصاد آسیای (چین) به تولید انواع محصولات معروف است، اما بیشترین صادرات آن تجهیزات برقی از جمله تلویزیون، دوربین و رادیو است.

بزرگترین محصولات صادراتی آسیا

منبع: visualcapitalist

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array