به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی Alphabet (شرکت مالک کمپانی گوگل) روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 ایالات متحده آمریکا، تمام جستجوها و درخواست‌های مربوط به این حوزه در چت‌بات Bard و موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی محدود خواهند شد.

به گفته این کمپانی، محدودیت‌های مذکور از اوایل سال 2024 اجرایی خواهند شد. در سال آینده میلادی علاوه بر آمریکا، انتخابات ریاست‌جمهوری در نقاط دیگری از جهان از جمله هند (بزرگترین دموکراسی دنیا) و همچنین آفریقای جنوبی نیز برگزار خواهد شد.

گوگل با انتشار پست جدیدی در بلاگ خود، تمام اقدامات خود به‌منظور آماده‌سازی برای انتخابات را در اختیار کاربران قرار داده است.

انتخابات 2024

نقش حساس هوش مصنوعی در برگزاری انتخابات پیش‌رو

این غول تکنولوژی اعلام کرده که قصد دارد “با دقت عمل بیشتری در زمینه مدیریت نقش مهم و پررنگ هوش مصنوعی در این حوزه تصمیم‌گیری کند”. با توجه به محبوبیت بسیار زیاد و فراگیر این تکنولوژی در سال 2023، بعید نیست که کاندیداهای ریاست‌جمهوری و کمپین‌های تبلیغاتی این افراد قصد داشته باشند از این ابزار به نفع خود استفاده کنند.

همچنین مالک پلتفرم فیسبوک، کمپانی متا نیز ماه گذشته (نوامبر) اعلام کرده بود که به‌منظور رعایت موازین اخلاقی و جلوگیری از سوءاستفاده؛ تمام کمپین‌های سیاسی و تبلیغاتی و دیگر صنایع مربوطه را از استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی زایای خود منع می‌کند.

تبلیغ‌دهندگانی که در پلتفرم‌های متعلق به متا درحال فعالیت هستند؛ هنگام استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی زایا و یا دیگر روش‌های دیجیتالی، باید اعلام کنند که این محتواهای سیاسی، اجتماعی و یا انتخاباتی منتشر شده در اینستاگرام و فیسبوک به‌کمک هوش مصنوعی ساخته و یا ادیت شده‌اند.

از سوی دیگر، X، پلتفرم تحت مدیریت ایلان ماسک (توییتر سابق) که در حال حاضر در مسیر تحقیق و بررسی توسط اتحادیه اروپا قرار دارد؛ در تابستان امسال اعلام کرده بود که به نمایندگان سیاسی و کاندیداهای انتخاباتی اجازه انتشار کمپین‌های تبلیغاتی خود در بستر X را خواهد داد!
همچنین این پلتفرم قصد دارد در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری 2024، قوانین و چارچوب‌های امنیتی سفت‌وسخت‌تری را به‌کار بگیرد. تا پیش از این، انتشار هرگونه تبلیغات سیاسی در محیط X از سال 2019 به‌صورت جهانی ممنوع شده بود!

دولت‌های مختلفی از سراسر جهان شدیداً در تلاش هستند تا چارچوب‌های امنیتی مناسبی را برای استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی تدوین کنند. نیازی به یادآوری نیست که ابزارهای هوش مصنوعی در عین مفید و کارآمد بودن، می‌توانند منبع نشر اکاذیب و ریسک‌های سایبری نیز باشند.

اتحادیه اروپا کمپانی‌های بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی را ملزم کرده که تبلیغات سیاسی منتشر شده در پلتفرم‌های خود را به‌دقت دسته‌بندی کرده و اطلاعات و جزئیات مربوط به آن را در اختیار کاربران قرار دهند.

منبع: Reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array