به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، از امروز قوانین جدیدی برای محدود کردن دسترسی افراد به ریپلای پست‌های مختلف در پلتفرم X اعمال شده است. براساس این محدودیت‌های جدید، کاربران می‌توانند از بخش تنظیمات، ریپلای پست‌های خود را فقط به “کاربران احراز هویت‌شده” محدود کنند.

البته برای اولین بار پس از ری‌برند توییتر به X، این قابلیت مختص به کاربران X Premium نیست و کاربران عادی هم می‌توانند بدون نیاز به خریداری کرده این اشتراک پولی، تنظیمات مدنظر خود را اعمال کنند. این چارچوب‌های کنترلگر جدید، قابلیت ریپلای به پست‌ها را به دو حالت “همه کاربران مجاز هستند” و یا “فقط کاربران احراز هویت شده مجاز هستند” تقسیم خواهد کرد.

شایان ذکر است که این محدودیت جدید به دو گزینه قبلی معرفی شده در توییتر با عنوان‌های “فقط اکانت‌های منشن شده” و “اکانت‌هایی که شما دنبال می‌کنید” اضافه خواهند شد.

X

هدف اصلی، کاهش محتواهای اسپم در X

تنها چند ساعت پس از رونمایی از این قابلیت، ایلان ماسک با انتشار پست جدیدی نوشت:

“این آپدیت تأثیر بسیاری در کنترل کردن ربات‌های اسپم خواهد داشت”.

توییتر در گذشته قابلیتی مشابه همین را در سال 2020 به کاربران ارائه داده بود که ریپلای به پست‌ها را به دو گزینه “اکانت‌هایی که شما دنبال می‌کنید” و “فقط اکانت‌های منشن شده” محدود می‌کرد. با این وجود، در آن زمان کاربران فقط قبل از ارسال هر توییت امکان انتخاب از میان این دو گزینه را داشتند.
سپس در سال 2021، این قابلیت توسط توییتر توسعه یافت و امکان تغییر تنظیمات پس از ارسال و انتشار توییت‌ها نیز میسر شد. حتی اگر ریپلای‌های یک پست/توییت محدود به افراد خاصی باشد؛ دیگر کاربران باز هم امکان “نقل‌قول” (quote) کردن آن را خواهند داشت.

توییتر

شبکه اجتماعی X همین حالا هم امکاناتی مانند “اولویت دادن به کاربران X Premium در جستجوها و مکالمات” را به‌عنوان بخشی از مزایای این اشتراک پولی به مشترکین ارائه می‌دهد. با رونمایی از این قابلیت محدود کننده جدید، حالا شانس دیده‌شدن کاربران احراز هویت شده (در واقع دارندگان اشتراک X Premium) از قبل هم بیشتر شده است!

با اینکه هدف اصلی و نهایی ماسک از اعمال این تغییرات “کاهش محتواهای اسپم” است؛ اما هیچ تضمینی وجود ندارد که اکانت‌ها و افراد احراز هویت شده اطلاعات غلط و جعلی و محتواهای اسپم را در این پلتفرم منتشر نکنند!
در گزارش همین هفته رسانه NBC News، به این مسئله پرداخته شده بود که بسیاری از اکانت‌های احراز هویت شده در X مشغول به نشر اکاذیب و اخبار نادرست هستند.

در طی چند ماه گذشته، آپدیت‌های ارائه‌شده (و حتی قابلیت‌های درحال توسعه) فقط محدود به کاربران سرویس اشتراکی X Premium بودند. به زبانی دیگر، ماسک در تلاش است با افزایش امکانات و آزادی عمل مشترکین این سرویس و محدودیت دسترسی کاربران عادی؛ کاربران نسخه رایگان X را به خرید این سرویس ترغیب کند.

در مدت اخیر زمزمه‌های مبنی بر پولی شدن تمام خدمات X (در ازای مبلغی ناچیز!) و حتی معرفی سه برنامه اشتراکی جدید در این پلتفرم به‌گوش می‌خورد. در این چند ماه امکاناتی مانند برقراری تماس صوتی و تصویری، مخفی کردن لایک‌ها، دانلود ویدیوها، مخفی کردن تیک آبی احراز هویت، پخش زنده ویدیویی و همچنین کسب درآمد به پلتفرم X اضافه شده که اکثریت آنها فقط در دسترس کاربران X Premium می‌باشند!

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array