به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، درحالی‌که کاربران توییتر درحال تجربه محدودیت‌های قبلی و باگ‌های اخیر این پلتفرم هستند، ایلان ماسک تصمیم به اعمال محدودیت‌های جدیدی گرفته است!

ایلان ماسک با انتشار توییتی محدودیت‌های جدید را اطلاع‌رسانی کرد.
از این پس اکانت‌های احراز هویت شده (مشترک توییتر بلو) حداکثر تا 6000 پست، اکانت‌های احراز هویت نشده (کاربران معمولی) تا 600 پست و اکانت‌های تازه ثبت‌نام شده تا 300 پست را به‌صورت روزانه مشاهده خواهند کرد.

بعد از اعتراض گسترده و نارضایتی شدید کاربران، ماسک با انتشار توییت دیگری این محدودیت‌ها را به‌ترتیب به 10 هزار، 1000 و 500 پست افزایش داد. طبق معمول کاربران دارای سرویس اشتراکی توییتر بلو از امکانات بیشتری برخوردار هستند و کاربرانی که به‌تازگی در توییتر ثبت‌نام کرده‌اند با محدودیت‌های شدیدتری مواجه خواهند شد.

محدودیت

محدودیت‌ یا محافظت از توییتر؟

به گفته ماسک، پلتفرم توییتر با “تلاش‌های شدیدی برای سرقت و ذخیره‌سازی اطلاعات و داده‌ها از طرف چندین سازمان و مؤسسه بزرگ روبه‌رو شده است”. ماسک باور دارد این محدودیت‌های جدید، اقدامی حیاتی اما موقتی برای رسیدگی به این مسائل هستند؛ زیرا سوءاستفاده‌های اخیر منجر به افت کیفیت تجربه کاربری در توییتر شده است.

ایلان ماسک درباره افراد و یا سازمان‌هایی که درحال جمع‌آوری داده‌های توییتر هستند و یا مدت‌زمان وقوع این اتفاقات، اطلاعات بیشتری منتشر نکرده است.

مالک کمپانی توییتر در گذشته بارها عدم تمایل خود به چنین اقداماتی را بروز داده بود و مکرراً اعلام کرده بود که به‌زودی پیگیری‌های قانونی مناسب را انجام خواهد داد.
همچنین مدتی پیش توییتر رسماً کمپانی مایکروسافت را متهم به استفاده غیرقانونی و خلاف مفاد توافق‌نامه از داده‌های این شبکه اجتماعی کرده‌ بود.

البته بعضی از توسعه‌دهندگان و سازندگان باور دارند “دشمن فرضی” توییتر، خود توییتر است! آنها معتقدند برخی باگ‌های زیرساختی نسخه وب اپ این پلتفرم مقصر این جریانات جنجالی است.

در روز شنبه هزاران نفر از کاربران توییتر از رفرش نشدن صفحه اصلی این شبکه اجتماعی و عدم نمایش توییت‌های جدید شکایت کرده بودند. به گفته این افراد، توییتر صرفاً اروری با مضمون “به حداکثر میزان مجاز توییت‌های روزانه رسیده‌اید” را به آنها نمایش داده است.

این اولین باگ ساختاری و یا حتی اولین روش غیرمعمول ماسک در مدیریت توییتر نیست. این شبکه اجتماعی اخیراً تغییرات جدیدی از جمله افزایش تعداد کاراکترهای مجاز در هر توییت از 10 هزار به 25 هزار کاراکتر برای مشترکین توییتر بلو و همچنین عدم نمایش توییت‌ها به کاربرانی که فاقد حساب کاربری هستند را اعمال کرده بود.

اعمال این محدودیت‌های عجیب و شدید در توییتر در حالی‌ست که کمپانی متا در آخرین مراحل آماده‌سازی عرضه پلتفرم جایگزین خود به‌نام Threads می‌باشد.

آپدیت: براساس جدیدترین توییت‌های ایلان ماسک، عده‌ای معتقدند که این اقدام او صرفاً از سر شوخی بوده و دوام چندانی نخواهد داشت و هدف او ثبت رکورد جدیدی در میزان مشاهده یک توییت بوده است!

او با پاسخ به توییت خود درباره اطلاع‌رسانی محدودیت‌های جدید توییتر نوشت: “تنها دلیلی که این محدودیت‌ها رو گذاشتم اینه که همه ما معتاد توییتریم و باید یکم از گوشیامون فاصله بگیریم!”

ماسک: “با اعمال این محدودیت‌ها دارم در حق دنیا لطف می‌کنم!”
توییتر
ماسک: “جالبه که وقتی محدودیت‌های جدیدی درباره تعداد مشاهده روزانه توییت‌ها اعمال میکنم، تعداد ویوی خودِ اون توییت رکورد می‌زنه!”
توییتر
ماسک: “اگه داریم درباره تناقض حرف میزنیم، باید بگم این توییت درباره محدودیت ویوی روزانه، رکورد تعداد ویو در توییتر رو شکست!”

توییت اصلی ایلان ماسک با به‌دست آورد 457 میلیون ویو رکورد این پلتفرم را شکسته است. هنوز رسماً تایید نشده که آیا همه این محدودیت‌ها صرفاً یک شوخی بوده یا خیر.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array