به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، تنها چند روز پس از اعمال تغییرات اخیر در توییتر، یعنی افزایش تعداد کاراکترهای مجاز هر توییت از 10 هزار به 25 هزار کاراکتر برای کاربران توییتر بلو؛ محدودیت‌های جدیدی در این پلتفرم ایجاد شده است.

از این پس، کاربران برای مشاهده توییت‌ها باید وارد حساب کاربری خود شوند و نمایش توییت‌ها به افرادی که در این شبکه اجتماعی اکانت ندارند دیگر ممکن نیست.

ایلان ماسک در روز جمعه این اقدام خود را “اقدامی ضروری اما موقتی” نامید.

افرادی که قصد مشاهده توییت‌ها در این شبکه اجتماعی را داشته باشند، با صفحه‌ای روبه‌رو خواهند شد که از آنها درخواست می‌کند وارد حساب کاربری خود شوند و یا اینکه در توییتر ثبت‌نام کنند.

ایلان ماسک با انتشار توییتی در این باره نوشت: “انقدر از داده‌های ما در این پلتفرم دزدی و سوءاستفاده می‌شد که درنهایت منجر به افت تجربه کاربری کاربران عادی توییتر شد!”

به گفته او صدها کمپانی و یا سازمان بزرگ، با چنان شدتی درحال استفاده از داده‌های توییتر بودند که اثری مخرب بر کیفیت تجربه کاربری این شبکه اجتماعی گذاشته است.

توییتر

شکایت توییتر از افراد خاطی

یکی از مهم‌ترین دلایل ماسک برای چنین اقدامی، جلوگیری از دخالت هوش مصنوعی در پلتفرم توییتر است. او که دیگر مدیرعامل این شبکه اجتماعی نیست، اما هنوز نقش پررنگی در اقدامات عملیاتی این کمپانی دارد، در گذشته عدم تمایل و حتی تنفر خود را به استفاده و یا به عبارتی “سوءاستفاده” کمپانی‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی مانند OpenAI (خالق چت‌بات ChatGPT) از داده‌های این شبکه اجتماعی برای تعلیم ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی اعلام کرده بود.

او در این باره گفت: “ما قطعاً پیگیری‌های لازم قانونی را در برابر کسانی‌که از داده‌های ما دزدی کردند انجام خواهیم داد و مشتاق این هستیم که تا 2 یا 3 سال دیگر در دادگاه قضایی با آنها روبه‌رو شویم!”

چند ماه پیش، وکلای ایلان ماسک با ارسال نامه‌‌ای رسمی به ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، این کمپانی را متهم به استفاده غیرقانونی و خلاف مفاد توافق‌نامه از داده‌های توییتر کرده‌ بودند.

بر اساس اسناد و شواهد به‌دست آمده، وکلای ماسک ادعا کرده‌اند که مایکروسافت به‌صورت غیرقانونی از داده‌های این شبکه اجتماعی استفاده کرده و بدین‌وسیله توافق‌نامه پیشین میان این دو را نقض کرده است.

اخیراً ایلان ماسک از هیچ تلاشی برای سرپا کردن شبکه اجتماعی توییتر دریغ نکرده است. از ترغیب کردن آژانس‌های تبلیغاتی بزرگ برای از سرگیری فعالیتشان گرفته تا بهبود و ارتقای امکانات سرویس اشتراکی توییتر بلو که درنهایت باعث افزایش درآمد خواهد شد.

همچنین در اوایل ماه جاری میلادی اخباری مبنی بر تمرکز این پلتفرم بر محتواهای ویدیویی و راه‌اندازی اپلیکیشن ویدیویی توییتر نیز منتشر شده بود. هدف از این اقدام، احیا کردن و گسترش دادن بیزینس این کمپانی فراتر از آگهی‌های تبلیغاتی است.

منبع: reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array