به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شبکه اجتماعی توییتر ممکن است به‌زودی تعداد مجاز پیام‌های خصوصی (Direct Message – DM) روزانه برای کاربرانی که اشتراک توییتر بلو ندارند را محدود کند.

این شبکه اجتماعی که مدتی است در حال کاهش یا محدود کردن خدمات خود به کاربران عادی است، این بار تصمیم به اعمال تغییراتی در خدماتی گرفته که درحال حاضر به‌صورت رایگان در دسترس کاربران است.

بر اساس افشاگری‌های متخصص توسعه اپلیکیشن، الساندرو پالوزی، این شبکه اجتماعی قصد دارد محدودیت‌هایی در بخش پیام‌های خصوصی اعمال کند. بدین صورت که کاربرانی که فاقد اشتراک توییتر بلو هستند، تنها مجاز به ارسال تعداد معینی پیام خصوصی در روز خواهند بود. پالوزی با انتشار تصاویری در اکانت توییتر خود خبر از این تغییر قریب‌الوقوع داده است.

همچنین او هفته گذشته نیز خبر از توسعه چت‌بات هوش مصنوعی اختصاصی اینستاگرام داده بود.

در حال حاضر تعداد مجاز پیام‌های خصوصی روزانه 500 پیام است و توییتر قصد دارد آن را به 30 پیام در روز برای کاربران عادی کاهش دهد! به‌نظر می‌رسد که این کمپانی قصد دارد با اعمال چنین محدودیت‌هایی، کاربران را به خریدن اشتراک پولی توییتر بلو و امکانات بیشتر آن ترغیب کند.

توییتر

امکانات بیشتر اشتراک پولی توییتر بلو

از امکانات اختصاصی این سرویس اشتراکی می‌توان به لغو ارسال توییت (undo)، امکان نگارش توییت‌های طولانی‌تر، امکان آپلود ویدیوهای 2 ساعته، امکان ویرایش توییت‌های منتشر شده تا یک ساعت، پین (سنجاق) کردن توییت دلخواه به بالای پروفایل و دسترسی به محتواهای ویژه در میان دیگر امکانات اشاره کرد.

البته این شبکه اجتماعی هنوز رسماً این محدودیت‌ها را اعمال و یا حتی اعلام نکرده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که درحال حاضر این محدودیت جدید در دست بررسی و آزمایش است و تا چند روز آینده دسترسی کاربران رایگان محدود خواهد شد.

اخیراً ایلان ماسک اعلام کرده بود که اعضای تیم توسعه دهنده درحال کار کردن بر روی ویژگی جدیدی هستند که امکان ارسال پیام‌ خصوصی را محدود به کاربرانی خواهد کرد که فرستنده پیام را دنبال می‌کنند. تنها مشترکین سرویس توییتر بلو و یا کاربران احراز هویت شده می‌توانند به کاربرانی که آنها را دنبال نمی‌کنند نیز پیام خصوصی ارسال کنند.

منبع: gizmochina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array