به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی متا چند محدودیت جدید برای حفاظت از امنیت و حریم خصوصی کاربران خود اعمال خواهد کرد. این محدودیت‌ها هم در پلتفرم اینستاگرام و هم در فیسبوک اجرایی خواهند شد و از ارسال پیام توسط کاربران بزرگسال به کاربران نوجوان جلوگیری خواهند کرد.

در سال 2021، کمپانی متا قوانینی را اجرایی کرده بود که از ارسال پیام خصوصی (DMs) توسط کاربران بزرگسال اینستاگرام به کاربران نوجوان زیر 18 سالی که جزء فالوورهای آنان نبودند؛ جلوگیری می‌کرد. حالا این کمپانی بزرگ قصد دارد با گسترش این قانون از امنیت و سلامت روان کاربران نوجوان‌تر خود نیز محافظت کند.

اینستاگرام

امنیت نوجوانان در اینستاگرام، اولویت اول متا

از این پس، کاربران نوجوان زیر 16 یا 18 سال (بسته به کشور محل سکونتشان)، دیگر امکان دریافت پیام خصوصی از طرف کاربرانی که آنها را دنبال نمی‌کنند را نخواهند داشت؛ حتی اگر آن کاربران خودشان هم نوجوان باشند. همچنین دعوت کردن این کاربران نوجوان به گروه‌های ناشناس از طرف کاربران غریبه نیز ناممکن خواهد شد.

این چارچوب‌های امنیتی هم به بخش پیام‌های خصوصی (DMs) اینستاگرام و هم به پیام‌رسان پلتفرم فیسبوک (Messenger) افزوده خواهند شد. در مورد پیام‌رسان Messenger، کاربران نوجوان منحصراً امکان دریافت پیام از سوی دوستان فیسبوکی خود و یا مخاطبین ذخیره‌شده خود را خواهند داشت.
با توجه به اینکه این تنظیمات به‌صورت پیش‌فرض برای کاربران نوجوان فعال‌سازی می‌شود؛ نوجوانانی که حساب کاربری آنها تحت نظارت والدینشان است برای تغییر این تنظیمات باید تأییدیه سرپرست قانونی خود را دریافت کنند.
البته که عملکرد این تنظیمات مستقیماً وابسته به سن اعلام شده از سوی کاربران است و با اینکه تکنولوژی متا برای تشخیص سن‌وسال افراد آموزش داده شده است؛ نمی‌توان گفت که این روش امنیتی 100% عاری از خطا و اشتباه است.

اینستاگرام

علاوه بر این ویژگی‌، قابلیت‌های دیگری نیز در اختیار والدین قرار داده شده تا بتوانند نظارت بهتری بر فعالیت فرزندان خود در اینستاگرام داشته باشند. برای مثال، از این پس به‌جای اینکه والدین هنگام تغییر تنظیمات ایمنی و حریم خصوصی اکانت فرزندشان از طریق نوتیفیکیشن مربوطه از تصمیم آنها مطلع شوند؛ والدین این توانایی را خواهند داشت که مستقیماً درخواست‌های آن‌ها را را تأیید و یا رد کنند.

این غول تکنولوژی در بیانیه خود نوشته که “ما خواهان این هستیم که کاربران نوجوان ما تجربه‌ای امن و مناسب سن‌وسالشان در پلتفرم‌های مختلف متا داشته باشند”. متا از اوایل ماه جاری (ژانویه 2024) محتواهای حساسی مانند آسیب به خود، خشونت، اختلالات غذایی و دیگر موضوعات خطرناک و آسیب‌زا را از دید کاربران نوجوان خود در فیسبوک و اینستاگرام پنهان کرده است. اگر کاربری زیر 16 سال باشد، محتواهایی از این دست نه در فید اصلی و نه در استوری‌ها به آنها نمایش داده نخواهد شد؛ حتی اگر اکانتی که این محتواها را پست کرده جزئی از دنبال‌شونده‌های این کاربران نوجوان باشد.

همچنین، اینستاگرام اخیراً قابلیت کاربردی دیگری را برای کاربران نوجوان خود توسعه داده است که موقع نزدیک شدن به زمان خواب با ارسال یادآورهای کوتاهی به کاربران زیر 18 سال یادآوری می‌کند که اینستاگرام را کنار گذاشته و برای خوابیدن آماده شوند.

بخش عمده این تغییرات نتیجه شکایات و اعتراضات شدید به کمپانی متا درباره نحوه عملکرد آنها در قبال کاربران نوجوان بوده است. این غول تکنولوژی چندین بار به استفاده از “الگوریتم‌های مضر برای کاربران کودک و نوجوان” و “نمایش محتواهای نامناسب”به این گروه سنی متهم شده است.

همچنین متا اعلام کرده که یک ویژگی در حال توسعه دیگر نیز در راه است. هدف از ایجاد این قابلیت، محافظت از کاربران در برابر دریافت تصاویر ناخواسته یا نامناسب می‌باشد. با اینکه هنوز مشخص نیست این ویژگی دقیقاً چه زمانی به‌صورت عمومی عرضه می‌شود؛ اما به گفته متا این قابلیت در محیط چت‌های رمزگذاری‌شده در حال ساخت می‌باشد.

منبع: Engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array