به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی اسپاتیفای در اقدامی تازه تصمیم گرفته دسترسی کاربران هندی خود به برخی از خدمات را محدود کند.
این محدودیت تنها شامل برنامه اشتراکی رایگان اسپاتیفای می‌باشد و هدف از اعمال آن، ترغیب تعداد بیشتری از کاربران هندی به خرید برنامه‌های اشتراکی پولی اسپاتیفای است. این محدودیت دسترسی سالها پس از آغاز به کار این سرویس موسیقی در هند (در سال 2019) اعمال شده و دیگر اجازه پخش کردن آهنگ‌ها به‌ترتیب دستی، بازگشت آهنگ، تکرار آهنگ و غیره را نخواهد داد.

اسپاتیفای هند

تغییر استراتژی اسپاتیفای در هند

از زمان آغاز به‌کار اسپاتیفای، این کمپانی سوئدی یک برنامه اشتراکی رایگان را به کاربران هندی خود ارائه داده است تا افراد بتوانند بدون محدودیت و براساس سلیقه خود آهنگ‌های مختلف را پخش کرده و لذت ببرند. با این وجود، پس از گذشت چند سال اسپاتیفای حالا باور دارد که بازار به بلوغ و ثبات لازم رسیده و وقت آن است که از این برنامه اشتراکی رایگان گذر کرد.

به گفته اسپاتیفای، کاربران کشور هند در جمع 5 کشور برتر از نظر تعداد کاربران فعال ماهانه قرار دارند. با این حال، تناسب کاربران فعال ماهانه با کاربران برنامه اشتراکی رایگان تناسبی ندارد. زیرا بخش عمده کاربران هندی ترجیح می‌دهند اشتراک دارای نمایش تبلیغات را انتخاب کنند.

همچنین این کمپانی قصد دارد از قابلیت جدید SmartShuffle در هند نیز رونمایی کند. این قابلیت به‌صورت هوشمند و اتوماتیک آهنگ‌هایی را براساس سلیقه و پلی‌لیست کاربران به آنها پیشنهاد می‌دهد.
این قابلیت در ماه مارچ در دسترس کاربران اشتراک پولی قرار گرفته بود و پیشنهادات مرتبط‌تر و بیشتری را در زمینه کشف موسیقی‌های جدید و اضافه کردن آنها به پلی‌لیست شخصی کاربران به آنها ارائه می‌داد.

یکی از کارشناسان خبره صنعت موسیقی در واکنش به این خبر اعلام کرده که این اقدام جدید اسپاتیفای قطعاً حرکتی مثبت و سودآور خواهد بور و تاثیر بسیاری در ترغیب بازار به سمت خرید اشتراک‌های پولی خواهد داشت.
البته او به این نکته نیز اشاره کرد که واکنش کاربران قابل‌ پیش‌بینی نیست و ممکن است به‌جای خرید اشتراک پولی اسپاتیفای، کاربران به اپلیکیشن‌های رایگان دیگری روی بیاورند!

این سرویس موسیقی در انتهای ماه ژوئن سال جاری موفق شد رسماً رکورد 220 میلیون کاربر اشتراکی را به‌نام خود ثبت کند. همچنین این کمپانی سوئدی برای اولین بار قیمت اشتراک پولی خود را در آمریکا از 9.99 دلار به 10.99 دلار افزایش داده بود.

کمپانی عظیم استریم و پخش موسیقی آنلاین اسپاتیفای بیش از 500 میلیون نفر کاربر در سراسر جهان دارد که بیش از 40% این کاربران مشترک اشتراک ماهانه Premium هستند. براساس گفته‌های این کمپانی، هزینه اشتراک اصلی ماهانه (اشتراک بدون تبلیغ) در آمریکا یک دلار افزایش یافته است.
اشتراک دوکاربره (Duo) نیز با افزایش قیمت 2 دلاری به 14.99 دلار و اشتراک خانوادگی با 1 دلار افزایش قیمت به 16.99 دلار رسیده است. همچنین قیمت اشتراک دانشجویی با یک دلار افزایش به 5.99 دلار تغییر یافته است.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array