به گزارش ایران دکونومی، این چالش با پست یکی از کاربران اسنپ در اپلیکیشن X، که از فعالین حوزه کارآفرینی است، آغاز شد. این کاربر به محاسبه زمان رسیدن راننده به مسافر معترض بود و در نظر داشت تا این محاسبه بر قیمت تاثیرگذار باشد.

محاسبه راننده اسنپ

رویکرد تیم روابط عمومی اسنپ این است که در سوشال مدیا با کاربران دگیر نشوند و همین عملکرد این تیم را در مدیریت بحران متمایز کرده است.

اما سوالی که مطرح شده، این بوده که چرا هزینه مسافر به علت معطلی کاهش نمی‌یابد؟ اصلاً چرا این زمان درست محاسبه نمی‌شود؟، وقتی این پلتفرم قابلیت محاسبه دقیق زمان رسیدن به مقصد را دارد؟

آیا این محاسبه باگ سیستم است؟

برخی دیگر از کاربران، در این شبکه اجتماعی نظرات خود را بیان کردند:

محاسبه رانندگان اسنپ

با وجود این، محاسبه‌گر، صرفاً زمان رسیدن از مبدا به مقصد را محاسبه می‌کند؛ یعنی از وقتی مسافر سوار ماشین می‌شود. قیمت‌گذاری نیز بر اساس دو پارامتر «مسافت» و «زمان» که نشأت گرفته از ترافیک است محاسبه خواهد شد.

احتمالاً زمان اعلام شده از سمت اسنپ صرفاً بر اساس مسافت است و این احتمال هم وجود دارد که در مسیر راننده تا مسافر مشکلاتی پیش بیاید و زمان رسیدن را به تعویق اندازد. چرا که درخواست اسنپ برای رانندگان در شعاع محدودی ارسال می‌شود.

حقوق راننده در محاسبه ها

چنانچه این احتمال را در نظر بگیریم که بنابر توضیحات، زمان مطابق ترافیک پس از رسیدن راننده به مسافر محاسبه می‌شود، در قیمت‌گذاری راننده ضرر خواهد دید، مثلاً اگر مبدا تا مقصد ۲۰ دقیقه باشد و ۷ دقیقه تا مسافر در ترافیک بماند، صرفاً هزینه‌ای را دریافت می‌کند که مطابق مسافت و زمان ۲۰ دقیقه است.

یکی از این رانندگان در این خصوص نوشت:

محاسبه رانندگان اسنپ

پس در این خصوص مسافر ضرر معنوی (وقت) و راننده ضرر مالی خواهند دید. اما، در آموزش‌های رانندگان اسنپ آمده است که در قبول مسافر، نزدیکترین مسافر را در نظر بگیرند و به طور کل، درخواست‌ها برای رانندگان نزدیک ارسال می‌شود.

پس مشکل از کجاست؟

این موضوع به صورت کلی طی مصاحبه بررسی خواهد شد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array