به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی ارز دیجیتال بای‌بیت (Bybit) در حال حاضر در خارج از دبی فعالیت می‌کند، اما به گفته مدیر عامل آن، مجوز فعلی آن به شرکت اجازه نمی‌دهد به همه مشتریان خدمات ارائه دهد.

در 27 ژوئن (6 تیر)، Bybit FinTech FZE، یکی از شرکت‌های تابعه صرافی جهانی بای‌بیت، اعلام کرد که مجوز مقدماتی مینیموم وایبل پروداکت (Minimum Viable Product) را از سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی دبی (VARA) دریافت کرده است.

بن ژو (Ben Zhou)، مدیرعامل بای‌بیت در صحبت با کوین تلگراف گفت که صرافی سخت در تلاش است تا مجوز کامل محصول بازار را در دبی به دست آورد که به صرافی اجازه می‌دهد تا به طیف گسترده‌ای از مشتریان در امارات متحده عربی خدمات ارائه دهد.

بای‌بیت

بای‌بیت در حال حاضر در خارج از دبی فعالیت می‌کند. مجوز MVP فقط به بای‌بیت اجازه می‌دهد تا به مجموعه بسیار محدودی از سرمایه گذاران معتبر خدمات ارائه دهد.

او گفت: «من نسبت به پیشرفت احساس مثبتی دارم، زیرا VARA علاقه و اشتیاق به نوآوری و کارآفرینی را نشان می‌دهد» و افزود که این مقام فعالانه به دنبال بازخورد از کارآفرینان بوده است.

مدیر عامل شرکت گفت، پس از دریافت مجوز کامل در دبی، بای‌بیت قصد دارد یک صرافی دارایی دیجیتال کامل را راه‌اندازی کند و تمام خدمات موجود در آن مجوز را ارائه دهد. طبق داده‌های رسمی VARA، چنین خدماتی شامل خدمات مشاوره، کارگزاری-معامله، نگهداری و مبادله، وام و استقراض، خدمات پرداخت و حواله و خدمات سرمایه‌گذاری است.

ژو اظهار داشت: “دبی زمینه بازی برابر را برای مشاغل در هر اندازه و بخش ارائه می‌دهد.” و افزود که امارات متحده عربی و دبی به طور فعال برای ارائه وضوح نظارتی و در عین حال حمایت از سرمایه گذاران تلاش کرده‌اند. او اضافه کرد:

“آینده امارات به جذب سرمایه‌گذاران و سرمایه‌هایی که به دنبال سهمی در اقتصاد دیجیتال هستند کمک می‌کند و به همین دلیل است که مکان مناسبی برای بای‌بیت است. مدل بازار دارایی‌های مجازی یک پیشنهاد جذاب برای سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی ارائه می‌کند.”

آخرین تحولات نظارتی بای‌بیت بلافاصله پس از افتتاح دفتر مرکزی جدید شرکت در دبی در آوریل 2023 (فروردین 1402) انجام شد. قبلاً، این شرکت تأییدیه اصولی VARA را در آوریل 2022 (فروردین 1401) دریافت کرده بود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که بای‌بیت به شدت دامنه جهانی خود را با تنظیم کننده‌ها گسترش می‌دهد. در 26 ژوئن (5 تیر)، بای‌بیت اعلام کرد که مجوز فعالیت به عنوان یک سرویس صرافی و نگهداری در قبرس را به دست آورده است و به آن اجازه می‌دهد معامله بین جفت ارزهای کریپتو و فیات را آغاز کند.

در ماه می (اردیبهشت)، بای‌بیت همچنین پیش تأییدیه‌ای را در قزاقستان دریافت کرد تا به عنوان یک مرکز معامله دارایی دیجیتال و ارائه دهنده خدمات نگهداری در مرکز مالی بین‌المللی آستانه فعالیت کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array