به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، صرافی ارز دیجیتال مرکادو بیت کوین (Mercado Bitcoin) در تاریخ 2 ژوئن (12 خرداد) مجوز ارائه دهنده پرداخت از بانک مرکزی برزیل دریافت کرد. با این مجوز، این شرکت راه‌حل فین‌تک خود را با ام‌بی پی (MB Pay) راه‌اندازی خواهد کرد.


روبرتو داگنونی (Roberto Dagnoni)، مدیرعامل 2TM، شرکت مادر مرکادو بیت کوین، گفت: “تأیید بانک مرکزی گامی مهم است، زیرا به ما امکان می‌دهد تا به گسترش تجارت و ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود ادامه دهیم.”
به عنوان یک موسسه پرداخت، MB Pay می‌تواند با استفاده از دارایی‌های رمزارزی در صرافی، مانند سرمایه‌گذاری‌های دیجیتال با درآمد ثابت، سهام و سایر تراکنش‌های مالی، خدمات بانکداری دیجیتالی خاصی را به کاربران برزیلی ارائه دهد. انتظار می‌رود یک کارت نقدی که یک رمپ خارج از کریپتو برای کاربران ارائه می‌دهد، به زودی فعال شود.
پیش از این، کارگزار محلی سنتی گاید (Guide Investimentos) نیز از همکاری با مرکادو بیت کوین برای ورود به بازار دارایی دیجیتال خبر داده بود.

عرضه فین‌تک مرکادو بیت‌کوین برای سال 2021 (1400) برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلیل فرآیند تأیید رگولاتوری به تعویق افتاد. این توسعه در همان روزی رخ داد که مرکادو بیت کوین دستور داد تا بیش از 2182 بیت کوین به ارزش 59.3 میلیون دلار را در زمان نگارش مقاله به این ادعا که یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی سابق وجوه خود را در یک هک ساختگی در سال 2013 پنهان کرده است، به گروهی از سرمایه‌گذاران بازگرداند.

تقاضای پر جنب و جوش برای راه‌حل‌های دیجیتال و جمعیت تقریباً 214 میلیونی، شرکت‌های رمزارزی را به این کشور آمریکای لاتین کشانده است. بایننس پیش از این برزیل را در میان برترین بازارهای جهانی خود قرار داده بود. به شریک محلی آن، لاتام گیتوی (Latam Gateway)، نیز در 19 می (29 اردیبهشت) مجوز ارائه دهنده پرداخت در کشور اعطا شد.
سایر صرافی‌های رمزارزی دارای مجوز به عنوان ارائه دهندگان پرداخت در برزیل شامل Crypto.com و بیتسو (Bitso) هستند.
همچنین کوین بیس نیز در حال گسترش فعالیت‌های خود در این کشور است. از ماه مارس (اسفند 1401)، این صرافی آمریکایی با ارائه دهندگان پرداخت محلی برای ارائه خریدهای رمزارزی و امکان واریز و برداشت به ارز محلی شریک شده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array