به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت فناوری مالی پی پال (PayPal) در گزارش سه ماهه اخیر خود که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تسلیم کرده است، از میزان دارایی‌های ارزهای دیجیتال خود پرده برداشت. در این گزارش، مجموع دارایی‌های دیجیتال این شرکت پرداخت الکترونیکی تا 31 مارس 2023(11 فروردین) حدود 943 میلیون دلار عنوان شده است که نشان‌دهنده افزایش 56 درصدی آن نسبت به سه ماهه قبلی است. این رقم در گزارش قبل پی‌پال (PayPal) حدود 604 میلیون دلار اعلام شده بود.

مجموع تعهدات مالی گزارش شده پی‌پال (PayPal) برای سه ماهه نخست سال جاری، 1.2 میلیارد دلار بود که دارایی‌های رمزارزی 77.9 درصد آن را تشکیل می‌دهد و بیش از 10 درصد، نسبت به رقم گزارش شده در سه ماهه چهارم سال 2022 بیشتر است.

این گزارش نشان می‌دهد که ارزهای رمزپایه خاصی که توسط این شرکت نگهداری می‌شود از سه ماهه گذشته تاکنون بدون تغییر باقی مانده‌اند:

«ما به مشتریان خود در بازارهای خاص اجازه می‌دهیم تا ارزهای رمزپایه خاصی را بخرند، نگه دارند، بفروشند، دریافت و یا ارسال کنند و همچنین از درآمد حاصل از فروش ارزهای دیجیتال برای پرداخت هزینه‌ها استفاده کنند. این ارزهای دیجیتال شامل بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین هستند.»

حضانت از دارایی‌هایی که پی‌پال (PayPal) از طرف مشتریان خود در اختیار دارد به شرکت‌های هولدینگ شخص ثالث محدود می‌شود. درست همانند آنچه در گزارش سه ‌ماهه گذشته پی‌پال تصریح شده بود، این شرکت تصدیق می‌کند که در صورتی که اشخاص ثالث نتوانند تراکنش‌ها را پردازش کنند تعهد کامل درقبال مشتریان خود خواهد داشت هرچند بر اساس گزارش‌های این شرکت تاکنون چنین نقصی رخ نداده است:

«از 31 مارس 2023 تاکنون شرکت شاهد هیچ گونه رویدادی مبنی بر زیان‌های حفاظتی نبوده است؛ بنابراین، بدهی حفاظتی دارایی‌های رمزارزی و دارایی‌های حفاظتی مربوطه با ارزشی یکسان به ثبت رسیده‌اند.»

سبد دارایی‌های دیجیتال پی‌پال (PayPal) در سه ماهه اول ۲۰۲۳ از ۴۹۹ میلیون دلار بیت کوین (بیشتر از 291 میلیون دلار ماه دسامبر)، 362 میلیون دلار اتر (ETH) (بیشتر از 250 میلیون دلار قبل) و 82 میلیون دلار بیت کوین کش (BCH) و لایت کوین (LTC) (بیشتر از 63 میلیون دلار دسامبر) تشکیل شده است.

گزارش مالی سه ماهه پی‌پال (PayPal)
تصویری از گزارش مالی سه ماهه پی‌پال (PayPal)

علاوه‌براین، سودآوری پی‌پال (PayPal)، نیز در سه ماهه اول سال افزایش یافته است. بر اساس اصول حسابداری عمومی پذیرفته‌شده (GAAP)، این شرکت از سود 0.70 دلاری به ازای هر سهم خبر داده است که از 0.43 دلار سه ماهه اول سال 2022 بیشتر است. بر اساس گزارش غیر GAAP، سود هر سهم پی‌پال (PayPal) معادل 1.17 دلار اعلام شده است که نسبت به 0.88 دلار سه ماهه اول گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array