به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یوگا لبز (Yuga Labs)، شرکت فعال در حوزه web3 با سابقه‌ای درخشان در فضای توکن‌های غیرمثلی (NFT)، با راه‌اندازی یک مجموعه هنری 300 قطعه‌ای با نام TwelveFold در بستر بلاکچین بیت کوین، بار دیگر سروصدا به پا کرده است.

یوگا لبز (Yuga Labs) که به دلیل مالکیت مجموعه معروفی موسوم به باشگاه قایق تفریحی میمون کسل (Bored Ape Yacht Club (BAYC)) و خرید کریپتو پانکس (CryptoPunks) و می‌بیتس (Meebits) از لاروا لبز (Larva Labs) در سال 2022 شناخته شده است، به دلیل موفقیت‌های مالی بی‌شمار نیز توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. این شرکت از مجموعه NFT خود معروف به Dookey Dash میلیون‌ها دلار درآمد داشت. اکنون پروژه جدید TwelveFold با هدف بررسی رابطه بین زمان، ریاضیات و تغییرپذیری از طریق یک سیستم هنری پایه 12 عرض شده است.

TwelveFold چیست؟

مجموعه TwelveFold که در تاریخ 5 سپتامبر 2023 (14 شهریور) توسط یوگا لبز (Yuga Labs) معرفی شد، یک مجموعه هنری 300 قطعه‌ای است که بر بستر بلاکچین بیت کوین ساخته شده است. این پروژه حول یک شبکه 12×12 بومی‌سازی شده است و عناصر سه بعدی و ویژگی‌های طراحی شده با دست زیادی را شامل می‌شود. به گفته یوگا لبز، این مجموعه “رابطه بین زمان، ریاضیات و تغییرپذیری را بررسی می‌کند.”

مجموعه جدید یوگا لبز

ساز و کار مجموعه جدید یوگا لبز

این قطعات هنری با استفاده از پروتکل تئوری اوردینال بر روی هر ساتوشی، یعنی کوچکترین واحد قابل شناسایی مجزای بیت کوین، حک می‌‌شوند. این کار، امکان ردیابی زمانی را فراهم می‌کند که آن ساتوشی خاص مینت شده است. شرکت‌کنندگان می‌توانند پاسخ‌های پازل خود را از طریق کیف پول‌های مختلف بیت‌کوین، از جملهLeather  که قبلاً Hiro نامیده می‌شد، Unisat و Xverse ارسال کنند. یوگا لبز تایید کرده است که برای درج پاسخ در هر ساتوشی، کارمزدی در حدود 4 تا 8 دلار بیت کوین مورد نیاز است.

اولین پاسخ صحیحی که حک می‌شود، به عنوان برنده پازل اعلام می‌شود. در صورتی که دو نفر پاسخ صحیح را در یک بلوک بیت کوین ارسال کنند، پاسخ با شماره اینسکریپشن پایین‌تر پذیرفته خواهد شد. برندگان از طریق ایمیل از برد خود مطلع شده و باید فرم‌های مالیاتی مربوطه را برای دریافت جوایز پر کنند.

فناوری TwelveFold

پروژه TwelveFold از روشی به نام “inscripting” استفاده می‌کند که به سازندگان اجازه می‌دهد تا داده‌ها را به یک ساتوشی مجزا و ابرداده هاست روی زنجیره متصل کنند. این کار اساساً مفهوم NFTها را در بلاکچین بیت کوین امکان‌پذیر می‌کند. یوگالبز انتظار دارد که فناوری و اکوسیستم NFTهای مبتنی بر بیت کوین به شکلی متفاوت با سایر اکوسیستم‌های NFT تکامل یابد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: blockchain.news

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array