به گزارش ایران دکونومی، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع مسکن معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران طبق آمار بانک مرکزی، در ماه خرداد ۸۵ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان بود که حاکی از افزایش ۱.۱ درصدی نسبت به ماه قبل است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۱۶۰.۹ میلیون تومان به منطقه ۱ و کمترین آن با ۴۴.۵ میلیون تومان به منطقه ۱۹ تعلق داشته است.

در خرداد ۱۴۰۳، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله‌شده در شهر تهران به ۳۸۷۲ واحد رسید. از مجموع ۳۸۷۲ واحد معامله‌شده ۱۰۶۸ واحد برای واحدهای تا پنج سال ساخت بوده که بیشترین سهم را از مجموع معاملات شامل می‌شود. و ۵۰۳ واحد نیز برای واحدهای ۱۶ تا ۲۰ سال ساخت بوده که کمترین سهم را از مجموع معاملات شامل می‌شود.

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در خردادماه سال ۱۴۰۳ حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۳.۵ درصدی از معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است.  همچنین مناطق ۱۰، ۲ و ۴ به ترتیب با سهم ۹.۸، ۷.۷ و ۷.۶ درصدی در رتبه های بعدی قرار گرفته‌اند.

جدول معاملات انجام شده در تهران در بازه (اردیبهشت- خرداد 1403)

مقطع زمانیاردیبهشت 1403خرداد 1403
تعداد معاملات(واحد مسکونی)48753872
متوسط قیمت هر متر مربع (میلیون تومان)84/750/00085/910/000

با وام ۸۰۰ میلیونی مسکن آپارتمان چند متری می‌توان خرید؟

با افزایش وام نهضت ملی مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان، سود این تسهیلات در دوره بازپرداخت ۲۰ ساله بیش از ۲.۱میلیارد تومان خواهد بود. اقساط وام نهضت ملی مسکن پلکانی است و بنابراین طی دو سال اول، مبلغ اقساط، پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.

اگر یک واحد مسکونی با متراژ متوسط در شهر تهران را در نظر بگیریم که حدود ۸۰ مترمربع باشد قیمت این ملک حدود ۶ و نیم میلیارد تومان خواهد شد که این میزان وامی که اعلام شده حدود ۱۵ درصد قیمت این ملک را پوشش می‌دهد که هر چند تاثیر جدی در خصوص خرید ملک در تهران ندارد، اما در حومه کلانشهرها تاثیر خوبی دارد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array