به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، غول‌های بزرگ فناوری همچون انویدیا (Nvidia)، مایکروسافت (Microsoft)، آلفابت (Alphabet) و اپل (Apple) در حال گسترش بازار سهام خود هستند.

تنها در ماه می 2024، این غول‌های فناوری 1.4 تریلیون دلار ارزش بازار را به S&P 500 اضافه کردند که از مجموع سودهای 296 سهام دیگر در همان دوره پیشی گرفت. قابل ذکر است که “انویدیا” در بیش از نیمی از این افزایش سهم داشته است.

به این ترتیب و با توجه به رونق سهام‌های فناوری، بسیاری از این شرکت‌ها حقوق‌های بالا ارائه می‌دهند. اینفوگرافی زیر میانگین دستمزد 7 شرکت بزرگ را در سال 2023 و بر اساس تحلیل وال استریت ژورنال و MyLogIQ نشان می‌دهد.

دستمزد کارکنان گوگل چقدر است؟

میانگین دستمزد شرکت‌های برتر

در اینجا میانگین حقوق کارکنان 7 شرکت و غول فناوری، در سال 2023 آورده شده است:

حقوق کارمندان آمازون چقدر است؟

متا (Meta) با میانگین دستمزد 379050 دلار، که بیش از شش برابر میانگین متوسط دستمزد است، بالاترین رتبه را دارد. نه تنها این شرکت در بین 7 غول فناوری به لحاظ حقوق کارکنان پیشرو است، بلکه یکی از بالاترین میانگین دستمزد را در بین شرکت‌های S&P 500 دارد. بین سال‌های 2022 تا 2023، پس از چهار دور اخراج که هزاران کارمند را تعدیل نیرو نمود، دستمزد کارکنان این شرکت تا 28 درصد افزایش یافت.

پس از متا، شرکت مادر گوگل (آلفابت)، با میانگین دستمزد 315531 دلار قرار دارد. این شرکت یک خط مشی کاری ترکیبی را اجرا می کند و کارکنان را ملزم می‌کند حدود سه روز در هفته در دفتر شرکت حضور داشته باشند.

در انویدیا، کارمندان متوسط ​​دستمزد ۲۶۶۹۳۹ دلاری دریافت می‌کنند که به دلیل افزایش قیمت سهام آن افزایش یافته است. سال گذشته (2023)، بیش از 300 میلیون دلار سهام به کارکنان این شرکت تحت عنوان طرح خرید سهام کارکنان ارائه شد، همراه با یک بسته حقوقی رقابتی. همچنین این شرکت یک خط مشی مرخصی نامحدود به همراه 22 هفته مرخصی والدین با حقوق ارائه داده است.

تسلا با متوسط ​​حقوق کارمندان 45811 دلار در انتهای فهرست است. بخش خودرو به دلیل شکاف شدید حقوق مدیران عامل و کارگران بدنام است؛ به طوری که مدیران عامل اغلب 300 برابر بیشتر از متوسط ​​​​کارمندان درآمد دارند.

منبع: visualcapitalist

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array