به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی بزرگ متا (Meta)، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام، در صدد است که یک برنامه تولید محتوای مبتنی بر متن جداگانه بسازد که از پروتکل شبکه اجتماعی متن‌باز و غیرمتمرکز اکتیویتی‌پاب (ActivityPub) پشتیبانی می‌کند. این پروتکل در ماستودون (Mastodon) و سایر برنامه‌های غیرمتمرکز رقیب توییتر نیز استفاده می‌شود.

بر اساس گزارش تک‌کرانچ (TechCrunch)، اپلیکیشن جدید متا که با کد P92 نیز شناخته می‌شود و تحت برند اینستاگرام عرضه خواهد شد، به کاربران اجازه می‌دهد تا با اطلاعات کاربری اینستاگرام خود به این برنامه وارد شوند.

تیم توسعه دهنده P92 قصد دارد در اولین نسخه از این محصول متا، از رویکرد “فورک” پیروی کند و پروفایل کاربران را با جزئیات مربوط به حساب کاربری آنها در اینستاگرام ازجمله نام، نام کاربری، بیو، عکس پروفایل و فالوورها پر نماید.

بر اساس خلاصه اطلاعاتی که متا از این محصول منتشر کرده است، برنامه به سیاست حفظ حریم خصوصی فعلی شرکت پایبند خواهد بود؛ ولی در عین حال، یک خط مشی رازداری مکمل و شرایط و مقررات سرویس‌دهی خواهد داشت که به طور خاص به موضوع اشتراک‌گذاری داده‌های بین برنامه‌ای می‌پردازد.

شرکت‌های فناوری و استارت‌آپ‌ها همگی به دنبال آن هستند که از روند رو به رشد کاربران توییتر که به دنبال یافتن پلتفرم‌های جایگزین هستند، کمال استفاده را ببرند. در ماه‌های اخیر، چندین پلتفرم رقیب مانند پست.نیوز (Post.news)، ماستودون (Mastodon)، و تی.تو (T2) راه‌اندازی شده و تلاش خود را برای جذب کاربران افزایش داده‌اند.

محصول جدیدی متا

اطلاعات تکمیلی برنامه جدید متا

در حال حاضر، برنامه مورد نظر برای حداقل محصول پذیرفتنی (MVP) این است که کاربران را قادر سازد تا پست‌های خود را در سرورهای دیگر به جز متا، برای دیگران پخش کنند؛ هرچند، هنوز مشخص نیست که آیا کاربران قادر خواهند بود محتوای سایرین را در سرورهای دیگر دنبال کرده و مشاهده نمایند یا خیر.

نسخه اولیه این برنامه ویژگی‌هایی مثل لینک‌های قابل سرچ در پست‌ها همراه با پیش‌نمایش، بیوگرافی کاربر، نام کاربری، نشان‌های تأیید هویت، تصاویر و ویدیوهای قابل اشتراک‌گذاری را دربر خواهد گرفت. به علاوه، قابلیت‌هایی مانند جذب فالوور و لایک نیز خواهد داشت، اما مشخص نیست که آیا ویژگی ثبت کامنت و پیام‌رسانی نیز در نسخه اولیه محصول گنجانده می‌شود یا خیر.

افزون بر موارد فوق، تیم توسعه دهنده این محصول در مورد افزودن امکان اشتراک‌گذاری مجدد محتوا مانند آنچه در توییتر شاهد هستیم نیز صحبت کرده‌اند، با این تفاوت که این قابلیت فقط برای حساب‌های تجاری و سازندگان فعال خواهد بود. حداقل محصول پذیرفتنی (MVP) ابزار Rights Manager را برای محتوای شخص اول از ابتدا ادغام می‌نماید، اما محتوای شخص ثالث از سایر برنامه‌ها و سرورها پشتیبانی نمی‌کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبعcointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array