به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مدت زیادی است که زمزمه‌هایی مبنی بر ایجاد و توسعه پلتفرم جایگزین توییتر توسط کمپانی متا به گوش می‌رسد. حالا این خبر رسماً تأیید شده و تصاویری از این اپلیکیشن به نمایش درآمده است.

یکی از مدیران ارشد اجرایی کمپانی متا در طی جلسه‌ای سراسری، پیش‌نمایشی از پلتفرم جایگزین توییتر را به کارمندان نشان داده است.
این اپلیکیشن مستقل بر مبنای اینستاگرام است و با ActivityPub، پروتکل غیرمتمرکز شبکه‌های اجتماعی یکپارچه خواهد بود. به‌صورت تئوری، این موضوع به کاربران اجازه می‌دهد که اکانت‌ها و فالوورهای خود را به اپ‌های دیگری که تحت پوشش پروتکل ActivityPub هستند، مانند پلتفرم Mastodon، انتقال دهند.

اپلیکیشن درحال توسعه‌ای که مدیر ارشد تولید کمپانی متا، کریس کاکس، با عبارت “پاسخ ما به توییتر” توصیف کرده‌است؛ از تنظیمات و جزئیات حساب کاربری اینستاگرام برای تکمیل اطلاعات کاربران و انتقال دنبال‌کنندگان استفاده می‌کند.
اسم رمزی این پلتفرم درحال حاضر “Project 92” است و بر اساس اسناد مشاهده شده توسط منابع آگاه، نام رسمی و عمومی آن “Threads” درنظر گرفته شده است.

متا

طرز فکر متفاوت متا نسبت به توییتر

کاکس با کنایه زدن به تصمیمات مدیریتی اخیر ایلان ماسک گفت: “افراد سرشناس و مشهور بسیاری علاوه‌بر تولیدکنندگان محتوا برای فعالیت در چنین محیط امنی که به‌طرزی عاقلانه مدیریت می‌شود، ابراز تمایل کرده‌اند. محیطی که در آن می‌توان با خیال راحت به سیستم اعتماد کرد و به تولید محتوای عادلانه پرداخت.”

به گفته کریس کاکس، هدف نهایی کمپانی متا برای این پلتفرم جدید “امنیت، راحتی در استفاده و قابل‌اطمینان بودن” است. یعنی “ایجاد فضایی امن و پایدار برای تولیدکنندگان محتوا با قابلیت رشد و توسعه جامعه هدف”.

کاکس به کارمندان خود اعلام کرد که افراد مشهوری مانند اوپرا و دالای‌لاما در حال مذاکره برای دسترسی زودهنگام به این اپلیکیشن هستند. کاکس تأیید کرد که روند کدنویسی این پلتفرم از ماه ژانویه سال جاری آغاز شده و متا قصد دارد “هرچه‌ سریعتر” آن را به بازار عرضه کند.
شنیده‌ها حاکی از آن هستند که اپلیکیشن Threads، اوایل تابستان 2023 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array