به گزارش ایران دکونومی، با افزایش سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرها به ۸۰۰ میلیون تومان موافقت شد.

در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و سایر اعضای دولت با افزایش سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرها به 800 میلیون تومان موافقت شد.

 متقاضیان نهضت ملی مسکن می‌توانند برای دریافت تسهیلات این بخش تا سقف 800 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که این سقف بعد از تصویب هیئت­ عالی بانک مرکزی و ابلاغ قابلیت اجرایی خواهد یافت.

پیش از این سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن (در شهرها) 550 میلیون تومان بود و نرخ سود آن 18درصد بود. مبلغ اقساط این وام که بایستی در دوره 20 ساله بازپرداخت شود در دو سال اول ماهانه حدود 5 میلیون تومان بود و در سال‌های بعدی افزایش می‌یافت.

نحوه دریافت وام ۸۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن

ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به هیچ مرکزی نیست. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت saman.mrud.ir ثبت‌نام خود را انجام دهند. ثبت نام منوط به اعلام وزارت راه و شهرسازی مبنی بر آغاز دوباره ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن است.

شرایط ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن

  • متقاضیان طرح مسکن ملی و افراد تحت تکفل آنها نباید در پنج سال اخیر مالک هیچ زمین مسکونی یا واحد مسکونی باشند.
  • متقاضیان نباید از تاریخ 1357/11/27 از هیچ یک از امکانات و تسهیلات دولتی یا عمومی غیردولتی، برای خرید یا ساخت مسکن استفاده کرده باشند. همچنین این افراد از ابتدای سال 1384 تاکنون نباید از سیستم بانکی کشور تسهیلات ساخت یا خرید مسکن دریافت کرده باشند.
  • متقاضیان طرح مسکن باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند. ثبت‌نام مسکن ملی مجردها، در صورتی امکان‌پذیر است که زنان مجرد، بیش از 35 سال و مردان مجرد، بیش از 40 سال داشته باشند.
  • متقاضی باید در شهر مورد تقاضا حداقل پنج سال سابقه سکونت داشته باشد.
  • متقاضیان باید توانایی بازپرداخت وام مسکن ملی 1401 را داشته باشند و بتوانند حداقل 400 میلیون ریال در مرحله اول اجرای طرح مسکن ملی سپرده‌گذاری کرده باشند.

نداشتن چک برگشتی، تسهیلات معوقه و نداشتن منع قانونی برای دریافت وام‌های بانکی یکی ئیگر از شرایط دریافت این وام است. و در مرحله آخر، بانک‌ها توانایی مالی متقاضی را چک می‌کنند. تا ببینند متقاضی توان پرداخت هزینه ساخت مسکن و پرداخت اقساط وام نهضت ملی مسکن را دارد یا نه.

وام نهضت ملی مسکن در هر شهری تعلق نمی‌گیرد و این شرط باعث می‌شود متقاضیان تهرانی و خیلی از شهرهای بزرگ اساسا از طرح نهضت ملی مسکن خارج شوند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array