به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مایکل نووگراتز، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) می‌گوید: ایالات متحده به سمت یک بحران اعتباری بزرگ پیش می‌رود و اکنون زمان مناسبی است که برای خرید طلا، نقره و بیت کوین اقدام کند.

نووگراتز در مصاحبه خود با خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) گفت: “ما در ایالات متحده و در سطح جهان با مشکل اعتبار روبه‌رو خواهیم شد. باید طلا و نقره و حتی بیت کوین بخرید.”

نووگراتز در سخنرانی روز 15 مارس (24 اسفند) خود در برنامه Squawk Box  شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) ضمن اشاره به اینکه شاخص‌هایی مثل بازار کالاها مدتهاست به رکود اشاره دارند، خاطرنشان کرد که بانک‌ها معمولاً سرمایه خود را با اعطای وام کمتر دوباره جمع‌آوری می‌کنند که یعنی یک بحران اعتباری قریب‌الوقوع است.

صنعت بانکداری ایالات متحده در این ماه دچار آشفتگی زیادی شد و بانک سیلورگیت، بانک سیگنچر و بانک سیلیکون ولی همگی در عرض یک هفته سقوط کردند. شرکت خدمات مالی و تجاری آمریکایی مودی (Moody) هم چشم‌انداز سیستم بانکی ایالات متحده را به حالت “منفی” تقلیل داد.

نووگراتز به سی‌ان‌بی‌سی گفت که گزینه تغییر در سیاست‌های نرخ بهره روی میز است و در حالی که فدرال رزرو می‌خواهد “صرفاً به خاطر حفظ اعتبار” افزایشی بی‌سابقه را اعمال کند، باید گفت انجام این کار یک “خطای بزرگ در زمینه سیاست‌های این بانک” خواهد بود.

نووگراتز ضمن پیش‌بینی خود از دوران سخت پیش‌رو برای اقتصاد ایالات متحده، بر احساسات صعودی خود برای ارزهای دیجیتال تاکید کرد.

به گزارش کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، قیمت بیت کوین پس از سقوط بانک سیلیکون ولی در هفته گذشته دوباره کاهش یافت، اما توانست روز 14 مارس (23 اسفند) به بالاترین سطح خود در سال 2023 یعنی 26514.72 دلار برسد.

«به نظر می‌رسد که بیت کوین روزهای پرریسک خود را پشت سر گذاشته است. همانطور که افراد بیشتری ارزش بنیادی آن را درک می‌کنند، بازار به آرامی به بیت کوین به عنوان شکل دیجیتالی طلا روی خواهد آورد.»

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبعcointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array